2010. szeptember 1., szerda

Gyerek eledel



Ha választanom kellene az előzőleg postolt lepénykenyér és a mostani között, akkor a J.O-s lenne a befutó. A tésztája mindkettőnek ugyanaz, de az ízesítés más. Érdekes, szeretem a paradicsomot, a paradicsomszószt, a hagymát, a sajtot  és mégsem ettem ebből a lepényből  csak egy kicsi szeletet, míg a rozmaringosból, akár az egészet meg tudnám enni. Szerintem a kolbászíz a bűnös.
De nem is a magam kedvéért készítettem, hanem Gyermekeméért. Neki természetesen bejött, 3 szeletet evett meg egymás után, 2 szeletet pedig elvitt a haverjának. A családfőnek éppen jutott belőle.
A tésztát tovább sütöttem, mint az előző verziónál, valahogy olyan érzésem volt, mikor megnéztem 20 perc után, hogy nyers még a közepe, (gondolom a sok feltét miatt) ezért még kapott 10 percet.
Receptet nem írok, a tészta hozzávalói és elkészítése itt található.  Egy nagy tepsibe tettem sütőpapírt, ráhelyeztem a téglalap alakúra nyújtott tésztát, megkentem olivaolajjal és paradicsomszósszal, tettem rá házi szalámit, sonkát. Lilahagyma és paradicsom szeletek kerültek rá és kb. 15 dkny-i reszelt sajt, aminek a nevét nem jegyeztem meg, valami pizzára való, ezt ajánlották a boltban. 200 fokra előmelegített sütőben sütöttem 30 percig. 8 szeletre vágtam.

Ezt az alapreceptet használom mindig, csak a rávaló tér el, attól függően, hogy kinek készül és mihez. Ha egyféle fűszernövény és olivaolaj kerül rá, akkor 20 perces sütés elég, és akkor pihekönnyű a tészta. Ezzel a magyaros feltéttel olyan pizzás jellegű, ha hasonlítanom kellene valamihez.
Egy a lényeg: jól variálható alaptészta.

6 megjegyzés:

  1. Thrini, én azt vettem észre, hogy a mártással kell csínyján bánni. Csak keveset kell tenni rá, mert ha sok, akkor van az embernek olyan érzése, hogy nyers maradt...

    VálaszTörlés
  2. Ottis,
    köszönöm.

    Kata,
    azt mondod? Ecsettel kentem szét a mártást, de legközelebb még jobban odafigyelek.
    A legszéle, ahol nem volt feltét, az másképp sült, én azért gondoltam, hogy a túlpakolás lehet az oka. De az a tíz perc megoldotta a problémát.

    VálaszTörlés
  3. Guszta, nagyon!...én sem tudnék egy szeletnél megállni! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet. Bár rég nem vagyok gyerek kérhetek :)

    VálaszTörlés