2010. szeptember 19., vasárnap

Vegyes zöldség-krémleves, rókagomba feltéttel/VKF! 37.

Nem olyan látványos, de finom. Csirkemellet filéztem és naná, hogy nem dobtam ki a csontokat. Feltettem főni zöldségekkel, a végén kapott egy kis tejszínes, tejfölös habarást. A gomba pedig lilahagymával párolódott, kakukkfű kísérte.




Hozzávalók:

(bocsi, de most nem mértem semmit le)
5 db egész csirkemell csontja
3 közepes méretű sárgarépa
3 vékonyabb szál petrezselyem
1 közepes méretű zeller
3 nagyobbacska krumpli
1 tojásnyi méretű vöröshagyma
fehérbors
1 dl tejszín
1 dl tejföl
zsiradék
15-20 dkg rókagomba
1 nagyobb lilahagyma
2-3 szál kakukkfű


Elkészítés:

A csontokat  vízben felteszem főni, ha felforrt lehabozom. Teszek bele sót, hozzáadom a meghámozott és karikára szelt zöldségeket és egészben a  meghámozott vöröshagymát. Amikor puhára főttek a zöldségek, kiveszem a csontokat, a hagymát, rúdmixerrel pürésítem a zöldségeket. A tejszínt, tejfölt összekeverem és behabarom a levest, (esetleg liszt is mehet hozzá, ha nem elég sűrű), borsozom, kiforralom. Közben a meghámozott, felszeletelt lilahagymát elkezdem párolni zsiradékon, hozzáadom a felszeletelt gombát, sózom, borsozom, készre párolom. A végén friss kakukkfűvel ízesítem.
A kész levesbe tálaláskor adagolom a gomba feltétet.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon kellemes az összhatás, ízben (ahogy elképzeltem) és színben (ahogy látom) egyaránt. :) Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Neeem látványos?! Szerintem hihetetlen guszta! És ugyanolyan finom is lehet, mint amilyen mutatós. Hú de megkóstolnám... :)

    VálaszTörlés
  3. Bianka,
    csak volt, már elfogyott...

    Poppy,
    Olyan nyoszolyólány ruha színű leves. :)(Hogy kell leírni??!!)

    Duende,
    de küldenék Neked...:)
    Azért írtam, hogy nem látványos, mert éppen a gombák nem látszanak, elmerültek a levesben, illetve egy nagy hagymaszelet pofátlanul rámászott az egyik gombára és betakarja. Már későn vettem észre, nem volt kedvem még egy fotót készíteni, ez is olyan nehezen született meg. Nem vagyok formában...na..

    VálaszTörlés
  4. Thrini: ez volt a nap beszólása.:D:D

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép színe van, gondolom az íze is isteni lehetett. Én sem dobom ki a csontokat, nagy kár lenne érte.:)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem is istenien néz ki!....és milyen finom lehet!

    VálaszTörlés