2010. augusztus 12., csütörtök

Semmi különös, csak egy kis házi süti


Először egy ismerősömnél kóstoltam ezt a sütit, nagyon ízlett nekünk. Nem tudta megadni a receptjét, mert az anyósa sütötte, tőle kapták.
Néhány hét múlva N. néni  hozott nekem néhány új receptet, köztük egyikben felismerni véltem azt a bizonyos kóstolt finomságot. N. néninél kráter névre hallgatott az édesség. Azóta sütöm, két verzióban. Az egyik ez, amikor nincs rajta a tejfölös máz, máskor viszont megkenem vele a tetejét.   22*27 cm-es tepsiben sütöm és nem főzök csak egy zacskó pudingot, mert nekem sok a dupla adag. A tetejét fahéjas porcukorral szórom meg. Így nekem a búvár túrósra emlékeztet. Tejfölösen is nagyon finom, csak akkor szerintem kissé töményebb.

Hozzávalók:
5 tojás
25 dkg porcukor
1 cs vaniliás cukor
5,5 dl tej
25 dkg liszt
1 sütőpor
2 ek kakaó
1 dl étolaj
1 cs. vaniliás pudingpor
3 ek cukor
fahéjas porcukor a szóráshoz

Elkészítés:
4,5 dl tejben megfőzöm a pudingport 3 ek. cukorral (a zacskón szereplő leírás szerint), hagyom langyosra hűlni.
A tojásokat szétválasztom. A sárgákat habosra keverem a porcukorral, vaniliás cukorral, majd hozzáöntöm a tejet, étolajat és átkavarom. A lisztbe szórom a sütőport és a kakaót, majd beleszitálom az egészet a tojássárgás alapba. Hozzáadom a felvert fehérjéket, óvatosan átkavarom. Kivajazott, lisztezett 22*27 cm-es tepsibe öntöm a tésztát, majd egy evőkanállal sorban kirakom a tetejét a pudinggal. 180 fokos sütőben sütöm 30 percig.
Ha meghűlt fahéjas porcukorral megszórom.

9 megjegyzés:

  1. Hmmm, szívesen bevállalnám ezt a kis "semmi különöst" :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta ez a "semmi különös" nevezetű finomság. A képek meseszépek, mint mindig.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Mentem is a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Ezek a semmi különös ételek sikerülnek a legfinomabban, mikor nem készül rá az ember. Nagyon-nagyon guszta

    VálaszTörlés
  5. Milyen jó képeket készítesz!:)
    Nagyon finom sütemény, mi is szoktuk sütni. Az a jó benne, hogy lehet variálni az ízeket.
    Kráteres pudingos sütemény

    VálaszTörlés
  6. Semmi különös,csak benéztem ide és azonmód rácuppantam a képernyőre:-)

    Guszta!

    VálaszTörlés
  7. Én is tejföl nélkül szeretem. :)) Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  8. Lányok,
    köszönöm! :)
    Ezek a "nagyis" sütik mindenkinél bejönnek, úgy látom. :)

    VálaszTörlés
  9. Thrini, szerintem is ezek a semmi kis sütik a legfinomabbak! Sokszor lekörözik a habos-krémes csodákat is. :))

    VálaszTörlés