2010. augusztus 7., szombat

Amit a vendégek nem kóstolhattak meg...




Ezt a sütit eredetileg tegnap a vendégeknek szerettem volna elkészíteni, de elment az áram a vihar miatt és 16 óra múlva kapcsolták vissza, úgyhogy esélyem sem volt sütni. A szilva -dacolva mindennel- érik, az eső és a szél tizedeli, úgyhogy mielőtt még nem maradna belőle gyorsan megsütöttem (csak családi felhasználásra) a Felhőlány által ajánlott tejes pitét. Az én formám méretéhez igazítottam a folyadék mennyiséget, még így is színig lett az edény, imádkoztam, hogy ne rotyogjon ki sütés közben.
A tésztába tettem fahéjat, a szilvához passzol, egyébként pedig Felhőlány receptje szerint jártam el.

Hozzávalók:
fél kg szilva
2 dl tejszín
2 dl tej
12 dkg liszt
5 dkg cukor
1 cs. vaniliás cukor
1 kk. fahéj
3 tojás
A gyümölcs szórásához:
kb. 2 ek zsemlemorzsa
pici fahéj
1 tk cukor
A forma kenéséhez:
vaj és liszt

Elkészítés:
A tojásokat a cukorral és vaniliás cukorral -elektromos habverővel- habosra kavarom, beleszórom a lisztet, fahéjat és  átdolgozom. Hozzáöntöm a tejet, tejszínt és ismét átkavarom. A megmosott, kimagvalt szilvát apró kockákra vágom és beleszórom a zsemlemorzsás, fahéjas, cukros keverékbe, összerázom, hogy a gyümölcsöt bevonja, majd hozzáöntöm a tésztához. A masszát a kivajazott, kilisztezett 23 cm átmérőjű kerámia piteformába borítom és  175 fokra előmelegített sütőbe dugom. 40-45 perc alatt sütöm meg.

 
Ps: Fahéjas porcukorral megszórható tálalás előtt.  Langyosan kanállal ehető, hidegen viszont szeletelhető.
Még ma is nagyon vacak az idő, fényhiányos fotókat tudtam csak készíteni. :(

7 megjegyzés:

  1. Szilva, fahéj maga az álom. És milyen jól jártatok, mert az egész megmaradt nektek :)))

    VálaszTörlés
  2. Nem hogy nem készítettem még, de még soha nem is ettem tejes pitét. Nagyon kíváncsi vagyok már rá! Azt hiszem, hogy ez az, amit el fogok készíteni először! :) Nagyon tetszik!!!

    VálaszTörlés
  3. Bianka,
    :))

    Adri,
    fincsi nagyon, hamar el is fogyott. Próbáld ki!

    VálaszTörlés
  4. Nem is tudom hol írtam, de a szilva az első számú kedvencem sütiben. Finoman puhul, fahéjjal überelhetetlen!
    A képeid címlapfotók! :)

    VálaszTörlés
  5. Raindrop,
    én is szeretem a szilvát, főleg ezt, amiből a süti készült. 5 szilvafások vagyunk, van egy nagyszemű, valamilyen ringló, az annyira kényes, állandóan megtámadja valami gombaféle, még nem nagyon tudtunk enni belőle, az utolsó szemig tönkre megy. Van még besztercei is, de azok sem tökéletesek. Viszont ez a kék szilva, aminek nem tudom szintén a nevét, isteni finom, minden évben bőségesen terem és az összes közül legjobban bírja a viszontagságokat. Most szilvát eszünk szilvával.

    VálaszTörlés
  6. És már itt is el tudom mondani, hogy köszönöm! És hogy mennyire örülök, hogy ízlett! És hogy én is csak tavaly találkoztam a tejespitével először, de azóta rajongok érte. És hogy szilvával is ki fogom próbálni.
    És tudom, hogy "és"-sel nem kezdünk mondatot, de annyira örülök, hogy végre tudok Nálad is kommentelni! :))

    VálaszTörlés
  7. Felhőlány,
    és én is örülök! :) Annak, hogy jól sikerült a tejespitém. Mégegyszer köszi!!! :))

    VálaszTörlés