2010. június 30., szerda

Piskótatekercs



A piskóta tekercs nem egy bonyolult dolog, ugye? Én speciel szeretem sütni is, enni is, kedvencem a lekváros. Sokszor meg sem várom, hogy teljesen kihűljön a tészta, már kenem is meg és szeletelem, eszem. Ha hirtelen megéhezik az ember lánya vagy családja, gyorsan össze lehet dobni egy tekercset. Nem baj ha nem is sikerül olyan szépre a piskóta, úgyis feltekerjük. Nem kell vele bíbelődni, mint egy tortával vagy egyéb díszes sütivel. (Persze lehet extra változata a tekercsnek is, de most nem arról szólnék.)
Ezt a receptet kaptam, érdekesnek találtam, eltettem, hogy majd megsütöm. El is felejtkeztem róla. Kerestem valamit az újságok között és akkor a kezembe akadt a papír. Annyi gondom volt vele, hogy a napok óta halogatott diótörést kénytelen voltam megejteni, mert a hozzávalók között szerepelt. Szerintem van egy kis karácsonyi feeling-je.




Hozzávalók (nálam):

5 tojás
5 ek (csapott) cukor
1 vaniliás cukor
5 púpos ek. liszt
1 cs sütőpor

15 dkg darált dió
10 dkg vaj
2 ek durvára reszelt étcsoki
1 citrom héja
1 tk citromlé
4-5 ek házi szilvalekvár
1 ek fehér rum
1 ek porcukor

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom, a sárgákat kikavarom alaposan cukorral, vaniliás cukorral. A fehérjét felverem kemény habbá, hozzáadom a sárgájához, majd beleszitálom a sütőporos lisztet és óvatosan összedolgozom. 30*40 cm-es, sütőpapíros tepsiben megsütöm 170-180 fokon, kb. 10. perc alatt.
Közben egy teflon serpenyőben lassú tűzön megolvasztom a vajat és enyhén megpirítom benne a darált diót. Átteszem egy tálba, hozzáadom a cukrot, csokit, citrom héját, levét, a lekvárt és a rumot, mindezt összekeverem.
A közben megsült piskótát még melegen -a sütőpapírt óvatosan lehúzom róla, majd visszateszem rá,   és azzal együtt-  szorosan feltekerem és hagyom kihűlni. (Itt fontos, hogy hideg legyen a tészta, mert vajas a krém, és a meleg tészta megolvasztaná a krémet.)
Ha kihűlt a tészta, óvatosan kitekerem és megkenem a krémmel, újból feltekerem. Porcukorral és reszelt csokival leszórom.

7 megjegyzés:

  1. Tényleg karácsonyos beütésű. Jó ez a töltelék, finom lehet nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet ezzel a töltelékkel.A lekvárosat én is nagyon szeretem, gyerekként anyu szinte minden vasárnapra sütött.

    VálaszTörlés
  3. Megkóstolnám én is! Én sajnos nem tudok szép piskóta tekercset csinálni. :(

    VálaszTörlés
  4. A képek magukért beszélnek, nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  5. Különleges lehet a szilvalekvár dióval, szívesen megkóstolnám. Nagyon guszta...!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek!
    A dió és a lekvár + csoki, nagyon finom együtt és a citrom igazán feldobja.

    Krisztu,
    miért nem tudsz tekercset készíteni? Mi a baj vele?

    VálaszTörlés
  7. Tök béna vagyok :((( Vagy széttörik, vagy nem elég szoros...még sose sikerült :((((

    VálaszTörlés