2010. június 11., péntek

Nyári céklaleves



A szakácskönyv nézegetés, olvasgatás számomra nagyon jó agykikapcsoló tevékenység. Olyankor csak úgy céltalanul nézelődöm, nem kell különösebben figyelni, pihen az agyam, elterelődnek gondolataim a problémákról. (Ilyenkor regényt, vagy tartalmasabb olvasmányt nem vehetek a kezembe, mert nem tudnék a tartalomra koncentrálni.)
A  minap is ilyen probléma elhárító, recept nézegetős tevékenységet folytattam, és rátaláltam erre a receptre, felkeltette az érdeklődésemet.  Soha nem gondoltam, hogy ecetes céklasalátából is készíthetnék levest. Volt itthon felbontva egy üveg cékla, már egy ideje pihent a hűtőben, ehhez a leveshez felhasználtam. Ebben a nagy forróságban, igazán hűsítő, remek étel lett belőle. Irtó egyszerű, éppen csak fel kell forralni az alapot, behabarni és jól behűteni.



Hozzávalók:

1 üveg (fél literes) ecetes céklasaláta 
2 dl tejszín
1 púpos ek liszt
csipetnyi őrölt kömény
cukor ízlés szerint
kapor ízlés szerint



Elkészítés:

A céklasalátát szűrőben lecsöpögtetem, és apró csíkokra vágom. 6 dl vízben felteszem forrni, öntök hozzá a céklaléből, sózom, cukrozom, köményt szórok bele. Közben a lisztet kikavarom a tejszínnel, illetve adok hozzá a forró levesből, csomómentesre kavarom és hozzáöntöm a felforrt alapléhez. Kiforralom, ha már meghűlt beteszem a hűtőbe , majd hidegen fogyasztom. Tálaláskor kaporral ízesítem.





Ötletadó: A négy alapíz szakácskönyve: Savanyú

4 megjegyzés:

  1. Nem ettem még céklalevest, leragadtam a salátánál, úgyhogy megkóstolnám. Jó a színe is. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! :)

    A meggyes csokis tortánál elájultam, ezután a zseniális leves után kérek szépen abból is.
    Egyszer már ettem céklalevest étteremben, tiéd sokkal szebb. :)

    VálaszTörlés
  3. Thrini, gyönyörűek a képeid!

    VálaszTörlés
  4. Egycsipet,
    ez a leves isteni! Anyukám, -aki, minden újtól elzárkózik, és nehezen fogad be dolgokat-, evett belőle és nagyon ízlett neki is. A férjem szerint, vendégeknek feltétlenül vezessem be, mint érdekességet.

    Raindrop, szia! De jó, hogy hallok Rólad! Remélem minden OK. :)
    Én már ettem és főztem céklalevest, az egy téli verzió volt. Ez a forróságban, annyira, de annyira jól esett. Behűtöttem, és szinte már alig tudtam más enni utána.

    Sofia,
    köszönöm, aranyos vagy! :)

    VálaszTörlés