2010. június 15., kedd

Karalábé saláta


Nem saját termés a karalábé, amiből készült a saláta. Nem szoktam már ültetni, mert nem volt sikerélményem, fás példányokat neveltem. Ezért azt  a néhány darabot, amit időnként megkívánok, inkább megveszem. Egyébként a karalábét is nehezen emésztem, mint társait (karfiol, káposzta stb.), de néha-néha  megkockáztatom a fogyasztását. (Azért az egyes szám, első személy, mert a fiúk ezt a zöldséget sem szeretik.) Nagyon egyszerű elkészíteni, hamar megvan, amíg csöpög a joghurt, addig megfő a karalábé és ki is hűl. Nyári melegben hűsítő étel.

Hozzávalók 1 személyre:
2 db zsenge karalábé
2 doboz 175 g-os joghurt (lecsöpögtetve)
csipetnyi római kömény (elhagyható)
kapor

Elkészítés:
A joghurtot     sűrű szövésű anyaggal bélelt szűrőbe öntöm és hagyom a savót kicsöpögni. A karalábét meghámozom és vékony csíkokra vágom. Sós vízben megfőzöm, leszűröm és hagyom kihűlni. A kaprot felaprítom. A joghurtba keverem a kihűlt karalábé csíkokat, sózom, szórok bele összetört római köményt és aprított kaprot.  



Megjegyzés: Ha valaki nem szereti a kaprot, friss tárkonnyal is helyettesítheti.

2 megjegyzés:

  1. magát a nyers karalábét nagyon szeretem. Salátának még nem ettem, de szerintem nagyon finom lehet

    VálaszTörlés