2010. július 5., hétfő

Egyetek perecet!


Mikor megláttam Wise Lady-nél ezt a finomságot, eszembe jutott, hogy Anyukám is sütött ilyet nagyon-nagyon régen. Bár a tésztája más volt, de a forma miatt azonnal eldöntöttem, hogy nálunk is kisül majd. Olaj helyett friss libazsírt tettem bele, és egy picit több folyadékot, kb. 1,2 dl-t, egyébként mindent úgy hajtottam végre, ahogy Lady leírta. Nekem 24 db lett belőle.

Hozzávalók:
15 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
2 ek olvasztott libazsír
1 kk só
1 kk cukor
1 dkg friss élesztő
1,2 dl víz
kenéshez:
1 tojássárga
néhány csepp tej

Elkészítés:
A lisztet a kenyérsütő üstjébe teszem, hozzáadom a sót, cukrot, zsírt. Langyos vízbe morzsolom az élesztőt, elkeverem, majd hozzáöntöm a liszthez és a géppel kb. 10 perc alatt összedolgoztatom. Hagyom az üstben duplájára kelni. Ha megkelt, lisztezett pulton átgyúrom, majd kétfelé vágom. Mindkét gombócból rudat formázok és harmadolom őket. Ekkor lesz 6 db rudam, amit egyenként 4 részre vágok. Így 24 db kis szeletet kapok, amelyeket 10 percig pihentetek. Közben egy tepsit kibélelek sütőpapírral és bekapcsolom a sütőt, 220 fokra előmelegítem. Addig a kis tészta darabokat egyenként hosszú (kb. 33 cm-es), vékony nudlikká sodrom, perec alakúra formázom és a tepsiben hagyom pihenni 10 percig. A tojássárgát kikeverem néhány csepp tejjel és lekenem vele a pereceket, megszórom szezámmaggal/sóval/köménymaggal, majd 220 fokos sütőben sütöm kb. 13 perc alatt.
Pillanatok alatt elfogy!!!

(Eredeti recept itt.)

5 megjegyzés:

  1. Hát nem csodálom, hogy pillanatok alatt elfogy...
    :):) Nagyon perecek....:)

    VálaszTörlés
  2. Biztos finomak voltak, jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták, én ehetek? :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kis csinosak lettek!

    VálaszTörlés
  5. Krisztu,
    :)

    Szemirámisz,
    belül olyan puha volt. W.Lady szerint, ha kisebb hőfokon hosszabb ideig sütjük, akkor ropogós lesz. Legközelebb úgy is kipróbálom.

    Bianka,
    legközelebb előre szólok, ha sütöm, hogy jusson is. :)

    Moha,
    köszi. :)

    VálaszTörlés