2010. július 3., szombat

Az én salsám, a mi salsánk



Ez egy megkésett post. Június 23-án írtam, csak nem tettem közzé. Még ilyet.... (De most megtaláltam!!) Akkor még nem érett a paradicsom a kertben, de ma már akár saját termésből is készülhetne ez a finomság.

A salsa szabad értelmezés szerint akár saláta is lehet, bár eredeti jelentése szósz, mártás, mártogató. (Az én verzióm inkább sali...) A mexikóiaknál alapétel, ami 4 fő hozzávalóból áll. Paradicsom, chili paprika, koriander, hagyma. Újabb "trend" szerint lehet variálni, elvenni ezt-azt a négy hozzávalóból, illetve kiegészíteni azokat, és még akkor is nevezhetjük salsának. Sertés bordát sütöttem, ahhoz készült köretnek. Nem akaródzott boltba menni, úgyhogy ismét a fellelhető tartalékokat használtam el. Kukorica és paradicsom konzerv, hagyma -Gyermekem mondta: legyen benne bőven hagyma!- petrezselyem zöld (ugyanis a fiúk utálják a koriandert) a saját adagomba viszont koriander zöld. Citromlével , őrölt chilivel, borssal ízesítettem.
Megjegyzem a hámozott paradicsom konzerv sokkal ízletesebb volt, mintha vettem volna friss paradicsomot. Egyetlen fajtával van jó élményem az ún. cherry paradicsommal, de mivel lusta voltam útrakelni, maradt az előzőekben említett megoldás.




Hozzávalók:
1 doboz konzerv kukorica
1 doboz hámozott paradicsom konzerv
3 szál lilahagyma
1 kisebb fej, új vöröshagyma
chili por ízlés szerint

bors
fél citrom leve
egy marék petrezselyem levél
néhány szál koriander zöld

Elkészítés:
A paradicsomról leöntöm a levét, és kockákra vágom. Hozzáadom a lémentesített kukoricát, az apróra vágott hagymát, sózom, borsozom, chilizem, rálöttyintem a citromlevet. Összekavarom. Megszórom zölddel, kinek-kinek a magáével.
Hűtve főleg fincsi!

1 megjegyzés: