2009. november 24., kedd

Sokmagos pulyka, körtében






A Príma konyhában találtam e receptet. Volt itthon 4 db körte és kicsivel több hús, mint a recept írja.  Ha legközelebb készítem, egy picit intenzívebben fűszerezem, mert a körte nem volt elég édes, olyan semmilyen ízű. Nyilván ez nem a recept hibája, hanem az alapanyagé.

Hozzávalók:
6 db körte (nekem csak 4 db volt)
40 dkg csirkemell (én pulykával készítettem és 50 dkg volt )

három fajta mag, összesen 15 dekányi: szeletelt mandula, napraforgómag, szezámmag
1 ek méz
fél citrom
olaj
10  dkg reszelt sajt

Elkészítés:
A húst apró kockákra vágom . A körtéket félbevágom, meghámozom, kiszedem a magházukat. Kivájom a belsejüket, hogy legyen hely a husinak. Mindegyik aljából levágok egy picit, hogy megálljon majd az edényben. (Az egyik kilyukadt, túl vágtam :)) A kivájt körtehúst is felhasználom.  A gyümölcsöt érdemes meglocsolni némi citromlével, hogy nem barnuljon. Serpenyőben picit pirítok a magokon, majd hozzáadom a húst, meglocsolom a mézzel. Összepárolom, utána lehúzom a tűzről és megsózom. Ha hűlt egy picit a magvas pulyka, a kivájt körtebelsővel és a reszelt sajttal összekeverem, és betöltöm a körtékbe. Mivel nem fért bele nekem az összes töltelék, ezért az edény alját kibéleltem a "fölösleggel" arra fektettem a körtéket. Pici fehérbor várt felhasználásra, aláöntöttem és bedugtam az előmelegített sütőbe. 180 fokon sütöttem, amíg teljesen puha nem lett a hús, és egy kis színt is kapott.
Köret: petrezselymes rizs

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük a húsokat gyümölccsel-ez is nagyon finom lehet! Ráadásul roppant gusztusos!!!

    VálaszTörlés