2009. november 17., kedd

Boros citrommártásos csirke


Kezdő háziasszonyként sűrűn vettem szakácskönyveket, illetve gasztronómiai lapokat. Ma már ritkábban.. De azért még előfordul, hogy meglátom a címlapokat és elgyengülök. Helyszűke miatt gondot okoz a tárolás, ezért inkább a neten böngészek receptek után. A virtuális szakácskönyvek kevesebb helyet igényelnek, bár időnként a vinyón is szelektálnom kell, mert a rám szabott tárhely hamar betelhet.

A régi szakácskönyveket időnként átnézem, azokban is találok használható recepteket még mindig. Pl. itt olvashatjátok a boros citrommártás receptjét, amit a csirkéhez adtam. /A négy alapíz szakácskönyve: Savanyú részéből származik. Annak idején 63.-Ft volt a könyv. :)/

Hozzávalók a mártáshoz:

1 kisebb citrom leve
1 tk reszelt citromhéj
1 dl száraz fehérbor
2 dl tejföl
fél húsleveskocka
1 ek liszt
1 késhegynyi őrölt gyömbér
ízlés szerint cukor

Elkészítés:
1,5 dl vízben feloldom a leveskockát, hozzáöntöm a bort és a citromlevet. Mehet bele a gyömbér, a citromhéj és felforralom. A lisztet kikeverem a tejföllel, a forrásban lévő folyadékot behabarom vele. Állandó kavarás mellett sűrűre főzöm, cukorral ízesítem.

Melegen finom sültek mellé. Én most sült csirkével kínáltam. Javasolt csirkemell, esetleg csirkecomb. Mártásos csészében érdemes tálalni, bár én löttyintettem a tányérra a fotó kedvéért.
A csirke elkészítése a legegyszerűbb módon történik: Sózás után zsiradékon egy serpenyőben kérget sütök, hogy legyen némi színe is, majd utána lefedve megpárolom.
Köretként párolt rizs készült mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése