2009. november 6., péntek

Hullócsillag


Néhány napja kaptam ezt a receptet egy ismerősömtől. Nem ismertem ezt a verziót, kipróbáltam, esetleg karácsonyi sütinek jó lehet. Nem bonyolult, hasonló kefíres sütit szoktam készíteni, a különbség az arányokban van, illetve itt a  cukormáz kölcsönöz egy pici ünnepi hangulatot.
Hozzávalók:
2 tojás
2 dl joghurt (kefírt és tejfölt használtam, mert spontán ötlet volt a sütögetés, és ezt találtam itthon)
15 dkg cukor
30 dkg liszt
1 kis kanál kakaópor
1/2 dl rum
1 dl olaj
1 sütőpor
1 vaniliás cukor
40 dkg belevaló (mandula, dió, csoki, aszalt gyümölcs, mazsola stb. én a 40 dkg sokallottam, találomra tettem bele, durvára vágott diót, mogyorós csokit, banánt és mandulát)
Elkészítés:
Először a rumba áztattam a diót, csokit, banánt, mandulát. A tojásokat kikavartam a kefírrel. A lisztbe szórtam a sütőport, hozzáadtam a cukrot, vaniliás cukrot, olajat. Majd belekerült a tojásos kefír is. Hozzávegyítetten a rumos cuccot. Jól kidolgoztam. Két részre osztottam a masszát, az egyik adagba tettem a kakaóport. Kanalanként pakoltam egy sütőpapíros nagy méretű tepsibe a tésztát, egy barna, egy sárga. 180 fokon sült kb. 25-30 percig.
Egy tojásfehérjét felvertem habbá, hozzászitáltam porcukrot és étkezési keményítőt találomra. Zacskóba kanalaztam, a csücskét levágtam a zacsinak és abból rajzoltam csíkokat a kihűlt tésztára. Ha megszáradt a cukormáz tetszés szerint daraboltam. Készült csillag is, elvégre az lenne a neve :) Majd eldöntöm kap-e helyet a karácsonyi menüben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése