2009. november 2., hétfő

Cukkini lepény


Árválkodott egy cukkini a hűtőben. Kaptam egy receptet pár évvel ezelőtt egy ismerősömtől, én tovább adtam az eredeti leírt verziót valakinek, hogy fénymásolás után visszajuttatja. Azóta sem láttam a saját példányomat. Tehát ismét emlékezetből kellett dolgoznom.
Nem szép, de finom! :)
Hozzávalók:
1 db cukkini (nem volt túl nagy a mostani)
2-3 gerezd duci fokhagyma
1 lilahagyma vagy póréhagyma (most szárított medvehagymát használtam)
olívaolaj
3 ek liszt
3 szelet kenyér
kb. 1,5 dl tej
fűszerek: oregánó, fehérbors, majoranna, só
2 tojás
A cukkinit apró kockára vágom, olajon a hagymával párolom, fűszerekkel megszórom és sózom. Most 1 teáskanál medvehagymát áztattam be egy pici vízbe, ha ázott néhány percet, azután adtam a cukkinihez. Közben megáztatom a tejben a kenyérszeleteket (lehet fehér, barna csak legalább másnapos legyen) hozzáadom a két tojást, sózom és teszek bele 3 ek lisztet,  fűszerezem a fenti fűszerekkel. Alaposan összekeverem, majd ehhez adom a megpuhult cukkinit, ismét kavarok egyet rajta, és egy 22X28 cm-es, vékonyan kiolajozott, zsemlemorzsával leszórt sütőformába borítom.
200 fokon sütöm 25-30 percig. Majonézes csemege uborkával tálaltam, de finom petrezselyem salátával, vagy bármilyen zöld salátával. Nekem a legjobban paradicsom salátával ízlik, de most nem volt itthon paradicsom.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik ez a recept!!! Én cukkini imádó vagyok, és még van is a saját termésből, így valamelyik nap elkészítem én is. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Gizi! Jó étvágyat kívánok hozzá! :)

    VálaszTörlés