2009. november 13., péntek

Dióhab tallér

Maradék tojásfehérje felhasználáshoz kerestem receptet. Találtam is, de a süti nevét meg kellett változtatnom az alakjához. :)
Eredetileg: dióscsók, csokoládé szerpentinnel (forrás: Konyha magazin), de nem illethettem őket e névvel, mert nagyképűen hangzott volna. Így kereszteltem őkez dióhab tallérnak.

Hozzávalók (kb. 42-45 db-hoz):
3 tojásfehérje
15 dkg porcukor
30 dkg darált dió

díszítéshez:
5 dkg tortabevonó

A tojásfehérjét felverem kemény habbá, fokozatosan adagolom hozzá a cukrot. A végén belekerül a darált dió is. Sütőpapíros tepsibe nyomózsákkal halmocskákat készítek, majd előmelegített, 180 fokos sütőben sütöm kb. 15 percig.
Kihűlés után díszítem a felolvasztott csokival.

Tesztelésként is felfoghatom e sütést, ha a család is jóváhagyja, akkor karácsonykor újra próbálkozhatom vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése