2010. november 19., péntek

Töltött hústekercsek

Mekkora szerencse, hogy a "kolléganőknél" mindig van valami ihletet adó recept.  Ez a nap egy ilyen recept kölcsönzős nap.

Egy adag sertéskarajt vettem ki a fagyasztóból, hagytam, hogy olvadozzon, közben végeztem a dolgomat. Kicsit kiszaladtam az időből (rám esteledett), ezért már rántott szelethez (ami Gyermekem kedvence) nem volt hangulatom hozzáfogni. Viszont eszembe jutott, hogy nem túl régen láttam Duende-nél egy hústekercset, amihez kedvet kaptam. A hűtőben volt megbontva fetasajt, illetve maradt az előző bevásárlásról egy csomag szeletelt bacon. Így készült el az én verzióm. Kicsit sápadt a töltelék, a lilahagyma sem tudta élénkíteni, de nem akartam petrezselyemzölddel kivívni Gyermekem haragját, (pedig mutatósabbá tette volna a tekercset), így kimaradt belőle. Ízre viszont tökéletes lett. Kevés fehérbort öntöttem a hús alá a párolás kezdetén, illetve egy fél szárított erős paprikát is dobtam a párolólébe, nagyon jó ízt adott a húsnak mindkettő.

Hozzávalók:

80-90 dkg sertéskaraj (csont nélkül)
kb. 8 dkg fetasajt
7 szelet bacon
1 kisebb fej lilahagyma
bors
1-2 ek fehérbor
1 kisebb darab szárított csípős paprika
1 púpos ek. sertés zsír



Elkészítés:

A húst vastagabb szeletekre vágom (nekem 7 db-ot sikerült nyiszbálni belőle). Minden szeletet bevágok középen úgy, hogy szét tudjam hajtani, mint egy könyvet, és alaposan kiklopfolom őket. Sózom, borsozom. A sóval óvatosan kell bánni, mert a sajt is sós. A szalonna szeleteket kettévágom keresztbe és egymás mellé fektetem a kihajtott hús szeletre, morzsolok rá fetát, illetve szelek rá lilahagymát. A hús két szélét behajtom kb. fél cm-nyire és feltekerem. Spárgával betekerem és megkötöm. Mindegyik szelettel így teszek. Serpenyőben megforrósítom a zsírt és körbe megsütöm a hústekercseket, ha már megfelelő színt kaptak, akkor aláöntöm a bort és beledobom a szárított paprikát. Lefedve megpárolom, hagyom zsírjára sülni.  Ha puha a hús (kb. 20-25 perc alatt kész),  tányérra szedem, levágom róla a spárgát és ferdén felszeletelve tálalom.

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez így is Thrini! :) És a legjobb benne, hogy látványos, ugyanakkor tényleg irtó hamar készen van...

    VálaszTörlés
  2. Thrini, ez isteni lehet! Mit nem adnék egy-két szeletkéért :)

    VálaszTörlés
  3. Én szívesen bevállalnák belőle egy ebédre való adagot, mert nagyon-nagyon guszta!!!:)
    A képek pedig eszméletlen jók!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Duende,
    megmentett a recepted. Annyira nem volt kedvem a panírozáshoz már. Ez viszont tényleg gyorsabban elkészül, és klassz, hogy tudom a tölteléket variálni. Most ezek a belevalók voltak itthon, de készítek másfajtát is, mert még van néhány adag karajunk.

    Csibe, azt hiszem még két tekercs maradt... :)

    Gizike,
    Csibével osztozzatok meg a "maradékon". :)

    VálaszTörlés
  5. Ezt bármikor, bárhol meg tudnám enni. Nem csak jól néz ki, egyszerűen harapnivaló.:)

    VálaszTörlés
  6. Bármikor bevállalnék én is egy ilyen finomságot.

    VálaszTörlés
  7. Ms. Poppy,
    tényleg olyan kis harapnivalók. Gyermekem utóvacsorának már csak úgy harapta, magában, minden nélkül. :)

    Bianka,
    :)

    Családi tűzhely,
    elhiszem. :)

    VálaszTörlés
  8. Ezt most kérem ide vacsorára nekem :D

    VálaszTörlés