2010. november 6., szombat

Vadas mártás nálam

A múlt hétvégén répa szüret volt nálunk. Azon agyaltam folyamatosan, hogy milyen formában fogjuk elfogyasztani a termést. Készítettem egy levest belőle, ami nagyon finom volt és mindannyiunknak ízlett. Duende-nél járva megláttam a vadast, a látvány adott egy ötletet, mégpedig, miért ne ehetnénk máshoz is vadas vagy valami hasonló mártást. Az enyém csak hasonló a vadashoz, mert nem minden van benne, ami a klasszikus vadashoz kell, illetve nem pácolódtak a zöldségek, és még csontlevet sem kaptak, csak simán vízben pároltam meg őket. De nagyon finom lett és ha minimálisat is, de csökkent a raktárkészlet.
A fiúk még nem lázadtak fel az ismétlődő ízekért, de a fejemben lévő saláta, ami hamarosan el is készül, lehet, hogy kiveri náluk a biztosítékot. :) Ugyanis szintén répás...


 



Hozzávalók:

1 nagy  sárgarépa
1 nagyobb petrezselyem
1 nagyobb zeller negyede
1 kisebb fej vöröshagyma
fél   ek. liszt
2 ek. tejföl
1 kisebb teáskanálnyi mustár
ízlés szerint frissen facsart citromlé
fehérbors
2 babérlevél
kb. 2 dl víz (ha van csontlé, az még jobb)
pici zsiradék (vaj, zsír, olaj)



Elkészítés:

A meghámozott, megmosott zöldségeket (hagymát, répát, gyökeret, zellert) lereszelem (almareszelőn), zsiradékon előpárolom. Sózom, borsozom, felöntöm kb. 2 dl vízzel. (Annyi legyen, hogy ellepje a folyadék a hozzávalókat.) Adok hozzá babérlevelet és puhára főzöm a zöldségeket. Rúdmixerrel pürésítem, de előtte kidobom belőle a babérlevelet. Közben a lisztet elkeverem tejföllel, mustárral és hozzáadom a zöldségpüréhez, folyamatosan keverem, kis lángon, habverővel és felrottyantom. A végén ízesítem citromlével.
Nos, ez ennyi.  Nyilván mindenki saját szájíze szerint adagolhatja a fűszer mennyiségeket, ki mennyire szereti a borsot, mustárt, vagy citromot.
Szerintem bármilyen egyszerű, párolt vagy főtt húshoz nagyon finom. Mi húsgombóchoz ettük, héjában főtt krumplival, mártogatva, tunkolva.
Azt hiszem a Horváth Ilonás változat karamellizált cukrot is ad hozzá, gondolkodtam rajta én is, de aztán mégis kihagytam.

6 megjegyzés:

  1. Isteni guszta Thrini! :) Én is szoktam csak mártást készíteni - a vadasban végül is ez a legfinomabb!

    VálaszTörlés
  2. Csodás képek!!!És ennék belőle szívesen!

    VálaszTörlés
  3. Duende,
    köszi. :) Este már csak a krumplit mártogattam bele, úgyis nagyon fincsi volt. :)

    Bianka,
    köszönöm, tényleg az. :)

    Ottis,
    köszi. :) Meghívnálak szívesen. :)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem a vadast,de egyedül vagyok vele,akkor tobzódok csak ha a munkahelyen van.
    Guszta!

    VálaszTörlés
  5. Belly,
    a férfiak márcsak ilyenek! :)

    VálaszTörlés