2011. január 2., vasárnap

Csirkemáj, füstölt kísérőkkel

Nem szoktam újévi fogadalmakat tenni. Minek??? Úgy sem tartanám be. Viszont még az óévben, az ünnepek előtt,  volt egy nap, mikor felmérgeltem magam, az állandó jellegű vásárlások miatt.  Folyamatosan cuccoltuk haza a töménytelen árut, mindegy, hogy lesz-e idő sütni-főzni (nem igazán volt), beidegződésből, -merthogy karácsony és szilveszter jön- összehordtunk egy kisebb raktárkészletet.  Akkor tettem egy kijelentést, amit be szeretnék tartani. Konkrétan arról lenne szó, hogy ritkábban megyek a boltba, kevesebb vackot vásárolok össze, igyekszem takarékosabban főzni, megfelelő mennyiséget. Előbb felhasználom, ami itthon található, és ha már nagyon nem tudok mit tenni az asztalra, akkor betérek egy üzletbe, de csak szemellenzővel.  A pocséklás nagy bűn!
 Ez a csirkemájas étel már ennek a megszorításnak a jegyében született. Kimentem a kamrába, vágtam egy darab füstölt sonkát, egy szelet szalonnát, kerestem  hozzá hagymát, szárított erős paprikát és megfőztem az ebédet.
Közben biztattam magam, csak így tovább!!!!





Hozzávalók:

50 dkg csirkemáj
10 dkg füstölt sonka
8-10 dkg füstölt szalonna
1 fej lilahagyma
5-6 db zsályalevél
 fél fakanálnyi zsiradék
frissen őrölt bors, ízlés szerint
2 kisebb csípős paprika





Elkészítés:

A májat hideg vízben kiáztatom, majd megfelelő méretűre darabolom, levágva róla a nem tetsző dolgokat. A sonkát és szalonnát megszabadítom a bőrétől, vékony csíkokra szeletelem. Az olvasztott zsiradékon, lassú tűzön, kavargatva átsütöm, majd hozzáadom a megtisztított és félkarikára szeletelt hagymát. Együtt tovább párolom. Ha már puha a sonka és a hagyma is párolódott, akkor hozzáteszem a májat, rádobom a feldarabolt, magoktól megszabadított paprikát, a felszeletelt zsályát, borsot tekerek rá és fedő alatt készre párolom. Figyelem, só nem kell bele, mert a házi, füstölt termékek éppen megfelelően sósak!

Köretnek bármi adható hozzá, mi csak kenyeret ettünk mellé!

4 megjegyzés:

  1. Ilyen fogadalmat én is szoktam tenni, de sajnos elég gyakran megszegem...
    Ez a takarékosság jegyében születetett csirkemáj isteni lehetett! :)

    VálaszTörlés
  2. Hú de guszta... :) Takarékos vagy sem, isteninek tűnik! :)

    VálaszTörlés
  3. Micsoda finomság! És micsoda illata van :)

    VálaszTörlés