2010. november 28., vasárnap

Advent első sütije, karácsonyra tesztsütés 1.

Advent első vasárnapja van. Elkészítettem egy egyszerű asztali díszt, elhoztam a virágostól az ajtóra való kopogtatót.   Nem takarítással töltöttem a napot, pedig ráférne a lakásra. Vendégünk volt, intéznivalóimat rendeztem, főztem és   leteszteltem  a betervezett karácsonyi sütik közül az egyiket. Nagyon-nagyon régen kaptam a receptet egy nénitől, aki sajnos már nem él. Még egyszer sem sütöttem meg, de most eljött az ideje, karácsonyra ez lesz az egyik süti. Évekkel ezelőtt kóstoltam, de még emlékeztem az ízére. Nagyon egyszerű kis édesség, de éppen ilyenre van szükségem. A recept szerint sokáig friss marad. (Ez most nem derült ki nálunk, mert nem rég mentek el a vendégek és egy kis vég maradt, ami esetleg megéri még a reggelt.)




Hozzávalók:

3 tojás
5 ek liszt (kb. 6,5 dkg-nyi)
1 csapott kk. szódabikarbóna
2 ek napraforgó olaj
1 kk. őrölt fahéj
csipetnyi gyömbér
fél ek. kakaópor
fél kk. őrölt szegfűszeg
1 ek méz
7 dkg durvára darabolt dió
4+3 ek. cukor



Elkészítés:

A lisztet kimérem, belekeverem a szódabikarbónát, fahéjat, gyömbért, szegfűszeget, kakaóport. Felverem a tojásfehérjét 3 ek. cukorral. A tojás sárgákat kikavarom, beleteszem a mézet. 4 ek cukrot karamellá pirítok, méz sűrűségű legyen. A tojás sárgákhoz adom a lisztes keveréket, és beleöntöm a karamellt és a diót is. Az egészet összedolgozom. Sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába öntöm, 170 fokra előmelegített sütőben sütöm. Kb. 10 perc sütés után leveszem a hőfokot kb. 150-160 fokra, így sütöm még 25-30 percig. Elzárom a sütőt és még 5 percig bent hagyom a sütit.


A pirított cukortól van egy jellegzetes íze a sütinek, ami gyerekkoromra emlékeztet. És egy érdekesség, ami lehet, hogy kivitelezési hiba:  találtunk evés közben grillázs darabokat, annak ellenére, hogy teljesen olvadt állapotban adtam a tésztához a karamellt. De nagyon izgalmassá tette a sütit. :)

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, Thrini. Szeretem az ilyen egyszerű sütiket!

    VálaszTörlés
  2. Duende,
    tényleg egyszerű és fincsi. Olyan karácsony illatú és ízű. :)

    VálaszTörlés
  3. Meghozzák a hangulatot ezek a gyönyörű fotók!
    Szerintem a néni, akitől kaptad a receptet, ma egész nap rád mosolygott fentről.:)

    VálaszTörlés
  4. Igazán jól hangzik! És milyen kis szép! Szeretném én is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet és mennyire ünnepi képek

    VálaszTörlés