2010. február 27., szombat

Kívül-belül mákos briós





Ha friss péksüteményt kívánunk  hétvégén reggelire, elmegyünk a pékségbe. Szerettem volna saját készítésűt enni egyszer úgy, hogy ne 11-kor legyen a reggeli, hanem normál időben, mondjuk fél nyolc és fél kilenc között. Viszont ahhoz hajnalban kell kelni, dagasztani, keleszteni......
Erőt vettem magamon, ma felkeltem fél ötkör és elkészítettem első reggeli briósomat. Este minden hozzávalót kikészítettem a konyha pultra, csak be kellett pakolni a kenyérsütőbe, kidolgoztatni, átrakni a kelesztő tálba és kb. 5-kor már ismét  ágyban voltam. Mire felkeltem, duplájára nőtt a tészta, tudtam formázni és sütni. Kellemes hajnali élmény....:)
Nem töltött briós, nem akartam a post címével senkit megtéveszteni. A tésztájába került darálatlan mák, illetve kívül is megszórtam vele.

Hozzávalók:

30 dkg rétes liszt
15 dkg finom liszt
3 dkg vaj
6 dkg cukor+ a szóráshoz
1,25 dkg élesztő
fél tk só
2 dl tejszín
1 dl tej
1 ek mák+ a szóráshoz
2 tojás sárgája



Elkészítés:

A hozzávalókat kenyérsütő gépben összedolgoztatom (egy pici tejet kellett löttyinteni még bele, kb. fél decit) kétszer 10 percig dagasztatom. Kelesztőtálba átteszem a tésztát és hagyom duplájára kelni. Ha szép pufi a tészta, lisztezett pulton 8 db-ra vágom, mindegyik gombócot kígyóvá sodrom, a hossza kb. 30 cm legyen. Összetekerem a rudakat és sütőpapíros tepsire rakom. Hagyom még 30 percig pihenni. A sütőt 180 fokra melegítem. A kalácskákat lekenem tejjel, megszórom darálatlan mákkal és kristály cukorral. Kb. 30 perc alatt sül meg. Fogyasztás előtt hagyom rácson hűlni.  
Foszlós, puha belsejű finomság..


4 megjegyzés: