2010. február 12., péntek

Fasírt másképp



A fasírtot nem kell senkinek bemutatni, majdnem minden családban alap étel. Ez annyiban különbözik,   a hagyományos verziótól, hogy van benne burgonya. Illetve a fűszerezése is más. Sütőben sütöttem, jobban szeretem így készíteni.

Hozzávalók:

60 dkg darált sertéshús
30 dkg burgonya
bors
1 kis fej lilahagyma
rozmaring ízlés szerint
oregánó ízlés szerint
2 db tojás
10 dkg zsemlemorzsa



Elkészítés:

A burgonyákat megmosom és héjában megfőzöm. (Kuktában hamar elkészül.) Ha megfőtt a krumpli, meghámozom és hagyom hűlni. A darált húst sózom, borsozom, hozzáadom a rozmaringot, oregánót, az apróra vágott hagymát. Beleszórom a zsemlemorzsát és a kihűlt krumplit nagy lyukú reszelőn belereszelem. A tojásokat is beleütöm és összegyúrom. Golyókat készítek a masszából, amiket ellapítok és sütőpapíros tepsibe rakom őket. 200 fokos sütőben sütöm 30-35 percig. Salátával és pirítóssal tálalom.
13 db lesz ebből az adagból. De lehet kisebbre is formázni.


Ötlet: Blikk nők konyha

5 megjegyzés:

  1. Tök jó ötlet... Nem lett száraz, ugye? Néha olyan fojtós tud lenni a fasírt.

    VálaszTörlés
  2. Viki,
    abszolút nem lett száraz. A darált hús vegyes húsból van, a főtt krumpli pedig kifejezetten jót tett neki. Az előbb ettem meg, csak úgy magában, az utolsó darabot.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó, hogy a sütőben sütöd ki, tetszik!:)

    VálaszTörlés
  4. Thrini, ez nagyon jó otlet!Szerintem a burgonyától csak finomabb lesz. Nem vagyok egy nagy fasírt rajongó, a férjem annál inkább. Legkozelebb ezt a verziót próbálom ki, és a sutoben sutést is,már tobben is dicsérték.

    VálaszTörlés
  5. Szepyke, Szemirámisz,
    a fasírt sütőben sütése nagyon praktikus dolog. Nem szívja tele magát a hús plusz zsiradékkal és egyszerre megsüthető nagyobb adag. A múltkor láttam Gizikénél, hogy ő is így készíti.

    VálaszTörlés