2010. február 9., kedd

Sonkás zsemle




Olyan állapotban van a sonkánk, hogy nyersen is lehetne enni, de én mégis főztem belőle. Nagyon finom volt, reggelire ettük. Hagytam meg egy darabot, mert kaptam egy receptet, amihez kellett néhány dkg füstölt sonka. 6 dkg-t írt a recept, annyit is tettem bele. Finom lett így is,  de szerintem többet is elbírt volna.



Hozzávalók:

30 dkg rétes liszt
25 dkg finom liszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dl natúr joghurt
fél dl víz
6 dkg füstölt, főtt sonka
1 tk só
1 ek cukor





Elkészítés:

A lisztbe szórom a sót, az apró darabokra vágott sonkát, a cukrot. Beleöntöm a joghurtot. A vízben -kevergetve-, feloldom az élesztőt, hozzáöntöm a liszthez. Mehet a kenyérsütő üstjébe és megdagasztatom. Kelesztőtálban hagyom megkelni. Kelés után lisztezett pultra borítom, 6 db 15 dekás darabra vágom. Átgyúrom és cipó alakúra ( bocsi zsemle) formázom. Mindegyiknek bevágom a tetejét, sütőpapíros tepsin hagyom pihenni, kb. 20 percet. Mielőtt beteszem a sütőbe, megspriccelem vízzel. 190 fokon sütöm 30 percig.

8 megjegyzés:

  1. Thrini!

    Csodás zsemléket sütöttél!

    gesztenye
    (gesztenye.blogol.hu)

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye,
    köszi.
    Éppen az előbb voltam nálad, olvastam a képlopásos postot. Én is feltettem néhány napja a Duende által készített emblémát, de elfelejtettem hozzácsatolni a linket. Most azt is megtettem és én is figyelek.

    VálaszTörlés
  3. nagyon szépek lettek a zsemlék!:)

    VálaszTörlés
  4. Guszták a zsömléid! A lányom szólt nekem, hogy nehogy elfelejtsek mintát venni róluk:)

    VálaszTörlés
  5. Jesszus, de gyönyörűek!

    Kérek szépen. Vajjal :-))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek! És az a kis helyes szalonna a háttérben...:)))

    VálaszTörlés
  7. De guszták! Nagyon belejottél a pékmesterségbe! :))

    VálaszTörlés
  8. Starfokker,
    köszi, igyekszem:)

    Kata,
    a gyerekek szava szent!!:)

    Chef Viki,
    jó kis fűszer vajjal, színes borssal megturbózva.. :)

    Szepyke,
    ott a háttérben meghúzódó sonka az áldozat, amiből került a zsömlébe. Kicsit vastagabb a szalonnája a drágámnak, mint tavaly, de azért fincsi.

    Szemirámisz,
    van még mit tanulnom, de nagyon szeretek foglalkozni vele, főleg mióta kenyérs.gépem van.

    VálaszTörlés