2010. február 22., hétfő

Fokhagymás, joghurtos kenyérke



Legutóbb egy kalácsot sütöttem ebben a kis gyümölcskenyér formában, maradék tésztából. Most is kis mennyiségben gondolkodtam, ezért ismét ezt a formát vettem elő. A fokhagymát belereszeltem a joghurtba úgy került a tésztába. Nem túl intenzív a fokhagyma íz, éppen csak érezhető. Mikor sült a tészta, isteni fokhagyma illatot árasztott magából. Könnyű,  foszlós lett a bélzete.

Hozzávalók:
30 dkg kenyérliszt (BL80-as, tótkomlósi)
kb. 1 dkg élesztő
1 pohár joghurt (175 g-os)
1,1 dl víz
1/2 ek. olivaolaj
3 gerezd fokhagyma
1 kávés kanál só
1teás kanál cukor

Elkészítésés:
Minden hozzávalót bekészítek a kenyérsütő üstjébe és kétszer 10 percig dagasztatom. Ha leáll a gép, lisztezett kézzel kiveszem a tésztát és kelesztőtálba teszem. Kelesztem, kb. két, két és fél óráig. Kiborítom lisztezett pultra, nyolc darabra vágom, mindegyik darabot gombóccá formázom és egyenként beleteszem őket egy sütőpapírral bélelt 11X30 cm-es formába. Hagyom kelni még 30 percig, közben a sütőt előmelegítem 180 fokra. Kb. 30 perc alatt sül meg a kenyérke. Mikor kiveszem a sütőből vizes ecsettel átkenem és rácson hagyom hűlni.

4 megjegyzés:

  1. Szia Thrini! Én is sütöttem már hasonlót azzal a különbséggel, hogy fokhagymás zöldséges (picit) sajtos töltelék volt a közepén. Nagyon örülök most ennek a receptednek, mert eszembe juttattad. Nagyon gyönyörüre sikerültek a Tiéid is. Vacsora után vagyunk, de bele tudnék egy jó nagyot csípni:))

    VálaszTörlés
  2. Egycsipet,
    köszi.:)

    Viki,
    a töltött kenyérkéd jól hangzik. Talán egyszer én is süthetnék egy olyat. :)

    VálaszTörlés
  3. Thrini, gratulálok, egyre gusztább kenyérkék kerulnek ki a kezed alól!
    Imádom a fokhagymás dolgokat, úgyhogy biztos ez is ízlene. A receptjét elrakom késobbre, mostanában nem nagyon csinálok ilyesmit. Sajnos muszáj egy kicsit onmegtartóztatnom.. :(

    VálaszTörlés