2010. február 18., csütörtök

Avokádó saláta

Ma délben túlzásba estem az ebéd mennyiségét tekintve, szerintem emiatt   fájt  a gyomrom délután. Egyébként sem terveztem túl bonyolult vacsorát (ha nincs gyomorfájás, akkor is lazítottam volna), de így, hogy közbejött ez a kis kellemetlenség, úgy döntöttem nem is eszem semmit. A fiúknak viszont meleg szendvics készült. Kora estére elmúlt a fájdalom, úgy éreztem jól esne néhány falat. Megláttam a hét elején  akciósan vásárolt, igen puha állagú avokádókat a konyhapulton. Először krémet akartam készíteni belőle, de végülis salátát rögtönöztem. 

Hozzávalók:
2 db puha avokádó 
1 mozzarella
2-3 csík kaliforniai paprika
2 szelet kenyér
pici só
kevés őrölt bors
néhány csepp citromlé

Elkészítés:
Az avokádót kettévágom, kiveszem a magot, leszedem a héját (kézzel is szépen, könnyen lejött) és felkockázom.  Néhány csepp citromlével meglocsolom. A paprika csíkokat is felkockázom. A mozzarelláról leöntöm a levét és feldarabolom a többi hozzávaló méretére. A két szelet kenyeret megpirítom és szintén felkockázom. Minden hozzávalót összekeverek óvatosan, meghintem pici sóval, és tekerek rá némi borsot.

Ps: Közvetlen fogyasztás előtt kaphat néhány csepp olivaolajat is, én most elhagytam, óvatosságból (lsd. gyomor).
2-3 embernek is elegendő mennyiség lett ennyi hozzávalóból.





2 megjegyzés:

  1. Fincsi lehetett, jók ezek a könnyű vacsorák, nálunk sűrűbben elférne. :)

    VálaszTörlés
  2. Egycsipet,
    néha kell lazítani. Szeretek főzni, de azért jól esik, ha egy-egy estém picit szabad. :)

    VálaszTörlés