2010. február 20., szombat

Hétvégi rétes, kényelmesen

 

Úgy tűnik, nem telhet el hétvége süti nélkül. Nem lesz ez mindig így, mert nyakunkon a tavasz, indul nem sokára a kert renoválása, a kinti szöszmötölés és akkor bizony kevesebb idő jut a gyomrunkra. Persze akkor sem fogunk éhezni, de inkább az ilyen kényelmes, gyors édességek és főételek élveznek majd előnyt.
Bolti leveles tésztát használtam, a fagyasztóból vettem ki este, és konyha hőmérsékleten hagytam reggelig kiolvadni. A töltelékbe kerülő túró szintén a fagyasztóbban várta a sorsát. Tettem el a nyáron jó néhány üveg nektarin befőttet, de valahogy nem fogyott. Most a túrót túrbóztam fel vele.




Hozzávalók:
500 g leveles tészta
50 dkg túró
25 dkg nektarin
2 tojás
10 dkg cukor
1 csomag vaniliás cukor

Elkészítés:
A leveles tésztát, kiolvadás után, vékonyan lisztezett pulton, késfok vékonyságúra nyújtom és kettévágom.
A nektarint egy szűrőben lecsöpögtetem a levétől és apró kockákra vágom.
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét felverem habbá. A túrót (kiolvadás után) egy mély keverő tálba öntöm, beleteszem a két fajta cukrot, a tojás sárgákat és kikavarom géppel, krémes állagúra. A legvégén óvatosan belekeverem a felvert tojáshabot, majd a nektarint.
A tésztára halmozom a kettéosztott tölteléket, felcsavarom a lapot és előmelegített 200 fokos sütőben sütöm kb. 25-30 percig. Kihűlés után porcukorral leszórom és szeletelem.


Megjegyzés: Ugyanazt a tésztát, ugyanazon a helyen veszem mindig. Kosárkának vagy képviselőfánknak megsütve sokkal levelesebb lett. Talán a töltelék az oka.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik ezzel a nektarinnal! A levelesség sztem is a töltelék miatt alakult így, nedves a túró is, a barack is.

    Egyébként hétvége tényleg nem hétvége süti nélkül :-))

    VálaszTörlés