2010. február 16., kedd

Sült csirke kuszkusszal





Fogadalmat kellene tennem, hogy előre  megtervezem a heti menüt, de legalábbis néhány napra  előre gondolkodom. Van egy rossz szokásom, munkába indulás előtt kiveszek valamit a fagyasztóból, de fogalmam sincs, hogy mi készül belőle estére. Aztán délutánra már halványan körvonalazódik a menü, de legtöbbször nincs otthon olyan hozzávaló, ami a hirtelen kitalált vacsihoz kell, ezért munka után azonnal indulok vásárolni. Ha szerencsém van be tudom szerezni a hiányzó alapanyagokat, de többször vagyok peches. Például ma sem kaptam padlizsánt és cukkinit sem. A sült csirkéhez kuszkuszt terveztem be az említett zöldségekkel, de mivel egyiket sem tudtam venni, megint improvizálni kellett. Két fajta paprika volt itthon, jobb híján azokat használtam fel.


 
Hozzávalók:

1 db kb. egy kg-os csirke, aprólék nélkül
1 vöröshagyma
olivaolaj
fokhagymás só
25 dkg kuszkusz dara
néhány csík zöld  és piros paprika
2,5-3 dl húslé vagy zöldséglé
egy csipet kurkuma



Elkészítés:

A csirkét feldarabolom részeire, majd bedörzsölöm fokhagymás sóval. Hagyom néhány percig állni. Egy sütőedényt felmelegítek, olajat öntök bele és beleteszem a csirkét, elősütöm. Közben egy vöröshagymát meghámozok, karikára vágok és hozzáadom a csirkéhez. Az edényt  lefedve puhára sütöm a húst.
A kuszkuszt megmosom hideg vízben, egy edényben beáztatom, hagyom  a vízben néhány percig. Az alaplevet megforrósítom, majd a kuszkuszra öntöm, amiről előzőleg leöntöttem a hideg vizet. Fóliával letakarom és hagyom duzzadni. A paprika csíkokat kis kockákra darabolom, ha megpuhult a kuszkusz hozzáadom a paprikát is, átkavarom, sózom, és beleteszem a csipetnyi kurkumát. Ha a csirke megsült, a hagymát is a kuszkuszra borítom, illetve egy picit a visszamaradt csirkeszaftból is adok hozzá, átkavarom.
Megvárom míg hűl a csirke, majd kézzel lefejtem a húst a csontról és apróra tépkedem. Csak úgy Nigellásan. :) Egy tálba teszem a darát, középen hagyok egy lukat, odateszem a husit. Azonnal tálalom.

6 megjegyzés:

  1. Remeket improvizáltál!!!!!! És a pogácsáid is gyönyörűek!!!

    VálaszTörlés
  2. Régebben én is mindig így jártam. Ma már szándékosan nem rohanok vásárolni, inkább az otthon fellelhető alapanyagokat használom, ahogy most te is. Így születnek a finom újítások, amik aztán a kedvencek lesznek.:)

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, sőt, én még néha a reggeli fagyasztóból kikapást is elfelejtem. Régebben így újabb és újabb friss húsokat vettem,mivel utálom a mikróban gyilkolni. A mélyhűtő meg tele... mára elkerülöm a boltot, mert folyik a pénz a kezem közül. :D Kamrakutatás vagy tervezés, ezek az olcsóbb megoldások. :) Jól hangzik ez az összeállítás!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, és ráadásul a paprikakockáktól nekem tavaszias hangulatú. :))

    Szomorú dolog, de még sosem készítettem kuszkuszt. Nem tudom beszerezni. :'(((

    VálaszTörlés
  5. Gizike,
    köszi.:)

    Mrs. Poppy, Timus,
    valóban takarékosabb megoldás az otthoni maradékok elhasználása, és ha jó passzban vagyok, esetleg "feltalálok" valamit. :) De vannak ihlet szegény napjaim is, ilyenkor megyek a boltba, hogy a látványtól induljon be a fantáziám.

    Egycsipet,
    biobolt nincs a környéketeken? Én is onnan szerzem be. De megoldás lehet a web áruház is, viszont a szállítási ktg. kicsit drágíthat az áron.

    VálaszTörlés
  6. Thrini, köszi a tippet. Bioboltunk sincs, de a férjem munkahelye körül van egy, majd megkérem, hátha lesz ott. :)

    VálaszTörlés