2010. február 28., vasárnap

Brokkoli töltelékes fasírt torta

Darált hús felhasználásához kerestem receptet, egy régi Nők lapja konyha-ban találtam  ötletet.
Némi módosítás történt a hozzávalók hiánya miatt. Nem szoktam ilyenkor paradicsomot venni, ezért paprikával helyettesítettem. Viszont a paprika nem tudott úgy megpuhulni, mint a paradicsom. Petrezselyem levél sem volt itthon,  helyette metélő hagyma képviselte a zöld színt.
  
Hozzávalók:
50 dkg darálthús (nálam most pulyka)
2 szelet kenyér
50 dkg brokkoli
20 dkg burgonya
2 tojás
fél fej lila hagyma
3 gerezd fokhagyma
metélő hagyma
2 ek tejföl
1 kisebb mozarella
néhány csík kápia vagy kaliforniai paprika

bors
zsiradék
zsemlemorzsa


Elkészítés:
A brokkolit rózsáira szedem és sós vízben kb. 10 percig főzöm. Leszűröm, hagyom hűlni. A burgonyát meghámozom, kockára vágom,  sós vízben  megfőzöm. Leöntöm róla a vizet és összetöröm villával. Reszelek hozzá szerecsendiót, kikavarom a tojással és a tejföllel, legvégül hozzáadom a brokkolit is, sózom, borsozom.   A húst is sózom, borsozom, reszelek bele fokhagymát. Ütök bele egy tojást, hozzáadom az apróra vágott lilahagymát, ízlés szerint darabolt metélő hagymát és az áztatott, jól kicsavart kenyeret is, majd kézzel összekavarom a masszát.
Egy 23 cm-es kerámia sütőtálat kikenek zsiradékkal, leszórom zsemlemorzsával. A húsmassza felét belesimítom. Erre kenem rá a krumplis-brokkolis krémet. Befedem a hús másik felével. Előmelegített 180 fokos sütőben sütöm kb. 40 percig. Kiveszem és díszítem mozzarella és paprika csíkokkal, majd visszateszem még 20-25 percre. Sütés után kb. 10 percet pihentetem a tortát, megszórom metélő hagymával. Hűlés  után lehet szeletelve tálalni.

4 megjegyzés:

  1. Ez is szuper, mi is szeretjük az ilyen jellegű ennivalókat.
    Mostanában csupa finomságot készítettél, figyeltem rád, még ha nem is írtam ide;)

    VálaszTörlés
  2. Hát, ez valami gyönyörűűűséges lett! Gratulálok!:)

    VálaszTörlés