2010. március 2., kedd

Májas tojásropogós



Ottisnál láttam a tojásropogósokat, már csak alkalom kellett az elkészítéséhez. Csirkemájból készítettem a fiúk kedvére egy chili-s, fehérbabos vacsorát, akkor gondoltam egy merészet, és a májból tettem félre néhány darabot, felhasználtam ezekhez a fasírtokhoz. Nem értettem miért nem lettek olyan szabályos gombócok, mint Ottisnál... Utólag kiderült, hogy figyelmetlen voltam, kihagytam a zsemlemorzsát, és emiatt nem lett annyira formatartó..:). De így is finom volt. Viszont életveszélyes volt sütni, ugyanis nagyon csapkolódott sülés közben, valószínű, hogy a máj miatt.  10 db lett belőle. Rizzsel és egy joghurtos mártogatóssal tálaltam.

Hozzávalók:

3 főtt tojás
1 nyers tojás
kb. 5 dkg reszelt sajt
kb. 5 dkg csirkemáj párolva
bors
1 csokor petrezselyem levél
2 gerezd fokhagyma
zsemlemorzsa



Elkészítés:

A főtt tojásokat, a párolt májat lereszelem. Hozzáadom a szintén reszelt sajtot, az aprított petrezselyem levelet, sózom, borsozom, belereszelem a fokhagymát. Egy tojással összegyúrom. Kis gombócokat formázok a masszából, zsemlemorzsába hempergetem őket és forró zsiradékban kisütöm.



1 megjegyzés: