2010. március 6., szombat

Bevált almás lepényem



Szerintem mindenkinek van egy lepény receptje, amire eszküszik. Nekem ez, amit most mutatok. Zsírral szoktam készíteni, de ha valaki jobban szereti vajjal, akkor 20 %-kal kevesebbet használjon, mint a zsír mennyisége. Édes a tészta, ezért ha tehetem savanyú almát használok töltelékként. Nem adok hozzá sem morzsát, sem diót, alaposan kinyomkodom, csavarom és akkor nem ázik el a tészta. A fagyasztóból vettem ki a reszelt almát ( rengeteg termett) most már fel kell használni, mert hűtő íze lesz. Előző este kivettem és hagytam kiolvadni, majd szűrőben csöpögni, többször alaposan kicsavartam és közvetlen felhasználás előtt ízesítettem cukorral és fahéjjal. A tészta egyszerű lepény alap, egész tojásokkal (nem akarom halmozni a fehérje gyűjteményemet), a pihentetés jót tett neki. Variálható mindenféle töltelékkel, akár túróval vagy gyümölcsökkel.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
1 sütőpor (20 g-os)
15-20 dkg cukor
1 zacskó vaniliás cukor
15 dkg zsír
1 tojás
1 doboz tejföl (175 g-os)
1 csipet só


Töltelék:
1 kg savanykás, reszelt alma (nettó súly)
ízlést szerint cukor és fahéj


Elkészítés:

A lisztet összekeverem a két fajta cukorral, sóval, sütőporral, elmorzsolom a zsírral. Beleütöm a tojást és összeállítom a tejföllel. Hagyom kb. fél vagy háromnegyed órát pihenni. (De ha tovább áll, az sem árt neki.) Ha friss almából készítem, akkor hámozom és lereszelem, kinyomkodom többször, közvetlenül felhasználás előtt ízesítem fahéjjal, cukorral. Ha fagyasztottból, mint most, akkor megvárom, míg kiolvad, csöpögtetem, többször kicsavarom és ízesítem.
A pihent tésztát ketté osztom,  kinyújtom és zsírozott, lisztezett tepsibe teszem. (A tepsi mérete 22X37 cm-es, magas falú .) Rásimítom az alaposan kinyomkodott ízesített almát, befedem a tészta másik felével. Villával megszúrkálom és előmelegített, 180 fokos sütőben sütöm kb. 35 percig. Tálaláskor porcukorral meghintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése