2010. március 11., csütörtök

Széles metélt padlizsán raguval, csőben átsütve


A címkék között létre kellene hoznom egy ronda, de finom kategóriát. Ezt az ételt is menthetném oda.
A padlizsánnak nem most van a szezonja, de néha megkívánhatja az ember lánya, és akkor készülhet belőle egy egyszerű vacsi. Nem is túl olcsó ilyenkor, de mindössze 20 dkg-t használtam fel, azt pedig még kibírtam fizetni. :) Nem tartalmaz bonyolult hozzávalókat, viszonylag gyorsan elkészül. Tálalásnál jól jött volna petrezselyem levél, de sajnos nem volt itthon, egy kis metélő hagymát vágtam rá, hogy legyen rajta zöld szín is. :)

Hozzávalók:
20 dkg padlizsán
20 dkg széles metélt
5 dkg húsos szalonna (nálam házi füstölt )
3 ek zsemlemorzsa
1 tejföl (175 g-os)
1 tojás
5 dkg sajt (bármilyen, reszelhető legyen)
másfél fej lilahagyma (kisebb méretű)
oregáno, bazsalikom (szárított volt itthon)
2 gerezd fokhagyma + 1 gerezd az edény kenéséhez
pici vaj az edény kenéséhez
olivaolaj
díszítéshez zöld fűszernövény (semmi nem volt itthon, csak egy kis metélő hagyma)

Elkészítés:
A padlizsánt megmosom, héjastól karikára vágom és felkockázom. Egy serpenyőbe öntök olivaolajat 2-3 evőkanálnyit, rádobom a padlizsánt, a fél karikákra vágott hagymát és az apróra darabolt szalonnát. Párolom, ha szükséges öntök rá egy kis vizet. A fokhagymát is rászórom, aprítva, megy hozzá bazsalikom és oregáno. Óvatosan sózom, a szalonna és a sajt miatt. Ha már puha a padlizsán, meghintem a zsemlmorzsával és átpirítom.
Egy lábasban vizet forralok, sót teszek bele, kifőzöm benne a tésztát. Mire a tészta megfő, a ragu is kész. Egy sütőtálat kikenek vajjal és reszelt fokhagymával, a tészta felét belesimítom, ráteszem a padlizsános masszát, befedem a tészta másik felével. Egy tojást felverek villával, hozzákeverem a tejfölt, mindezt ráborítom a tésztára és megszórom reszelt sajttal. 200 fokon sütöm kb. 15 percig. Vigyázni kell, a tészta ne süljön túl.


2 megjegyzés:

  1. Hú de guszta!!! Nekem nagyon bejönne, szeretem az ilyenfajta tésztás ételeket!! Most nagyokat nyelek.:))

    VálaszTörlés
  2. Nem is ronda!
    Szerintem remek lehet, most 1-2 tányérkával tuti lecsúszna belőle. Jaa, még csak fél 8 van? :D

    VálaszTörlés