2010. március 17., szerda

Kenyértekercs



Hétfőn vendégeink voltak, annyi ételt főztem ( több félét, nagy mennyiségben :)), hogy tudtam csomagolni nekik és még tegnap mi is ettünk belőle. Hiába a több éves háziasszonyi gyakorlat, ha vendégeknek főzök, a mennyiségekkel mindig bajom akad. De inkább kimaradjon az étel, minthogy ne lakjanak jól kedves barátaink. :) Ezt a kenyértekercset is el akartam készíteni aznapra, de jól tettem, hogy kihagytam, mert nem fogyott volna el, hiszen készült bagett is, és hiába a bőség, ha nincs aki megegye. Most krémleves mellé éppen jól jön ez a tekercs, de csak kisadagot készítettem, hogy tuti elfogyjon. Izgalmasabb tölteléket is készíthettem volna, de mivel volt egy nagy adag reszelt sajt, fedeles tupperes edényben a hűtőben, most azt használtam fel hozzá. Majd legközelebb más változattal készülök. A tészta is a legegyszerűbb, kenyérliszt, só, cukor, élesztő, víz.
Azon töröm a fejem, hogy ideje lenne kipróbálni a kovászos kenyér sütését is, egy lépcsővel feljebb lépnék a kenyérsütés iskolájában. Remélem lesz rá hamarosan időm és akkor beszámolhatok az eredményekről.

Hozzávalók (1 tekercshez):
20 dkg tótkomlósi kenyérliszt
kb. 0,5 dkg friss élesztő
fél kk cukor
fél kk só
1,5 dl langyos víz

Töltelék:
10 dkg  reszelt sajt
fél ek  olvasztott vaj
fél ek snidling

Elkészítés:
A hozzávalókat kenyérsütőben összedolgoztatom, majd kézzel még átgyúrom és kelesztőtálban megkelesztem. Lisztezett pulton kinyújtom, (nekem kb. 24X34 cm-es téglalappá sikerült) megkenem  olvasztott vajjal, megszórom  reszelt  sajtttal és aprított snidlinggel, majd felcsavarom, mint a bejglit. Hagyom pihenni sütőpapíros tepsin kb. 30 percet, majd előmelegített, 180 fokos sütőben sütöm 25 percig.



Megjegyzés: Van még rajta csiszolnivaló, pl. a tekerés hézagos, a színe kissé fakó, egy picit ki is repedt, de az íze isteni!!

4 megjegyzés:

  1. Hát ez fantasztikusan jól néz ki!
    Annyira szuper ötleteid vannak! :)

    VálaszTörlés
  2. El is hiszem, hogy finom, csuda jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki, mekkora ötlet. Hihetetlenül jó lehet

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, ügyes vagy!

    VálaszTörlés