2010. március 3., szerda

Mandulahab


Vettem egy kg mandulát, csonthéj nélkül, termelőtől, nagyon jó áron. Már használtam belőle a hétvégi tortához, (sajnos nincs fotó, mert ajándékba vittem és nem volt időm fényképezni, de majd ismétlés köv. és akkor posztolom), eszegetem csak úgy héjasan is, és most megszabadítva a barna héjától, került ebbe a krémbe. A felsorolt hozzávalókból 3 koktélos pohárnyi adag lett, éppen elég hármónknak, nem is bírnék többet enni, majd kipukkanok.

Hozzávalók:
2,5 dl tej
2 szelet citromhéj
2 tojássárga
6 dkg cukor
1 vaniliás cukor
2 dkg liszt
5 dkg mandula
2 dl tejszín
1 ek porcukor

Elkészítés:
A tejet felteszem forrni egy edényben a citromhéjjal. Közben kikavarom a tojássárgákat a cukorral, vaniliás cukorral, hozzáadom a lisztet és azzal is keverem. A mandulát megszabadítom a  barna héjától, -leforrázom vízzel őket, úgy  könnyen kibújnak belőle-, majd egy serpenyőben szárazon megpíritom őket és ledarálom. Ha a tej felforrt, kidobom belőle a citromhéjat és hozzákeverem apránként a tojásos masszát, beleszórom a darált mandulát, lassú tűzön, habverővel kevergetve besűrítem. Hagyom hűlni. A tejszínt a porcukorral kemény habbá verem, ha a másik krém kihűlt hozzáadom a tejszínt is. Lazán összevegyítem a két krémet és pohárba adagolom. A tetejét díszitem tejszínhabbal és csokiba mártott mandulával.


4 megjegyzés:

  1. Hú de jól néz ki!!! Ha esetleg van egy kis maradék, én szívesen elkanalazgatom!!

    Nézzél be hozzám kérlek, mert megajándékoztalak egy díjjal, csak elfelejtettem jelezni, azt hittem észreveszed. Bocsika!!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, remek lehet! :)

    VálaszTörlés
  3. Thrini, ez nagyon guszta, és biztos finom is!

    Van egy kiló héjas mandulám, még karácsony körül kaptam, csak meg kéne pucolni...

    VálaszTörlés
  4. Egycsipet,
    köszi.

    Szemirámisz,
    tényleg finom volt. Én mindig annyit pucolok meg, amennyit fel akarok használni. Hajrá!!:)

    VálaszTörlés