2010. február 25., csütörtök

Esti barackos süti

Eddig bírtam süti nélkül. Napokon keresztül motoszkált a fejemben, hogy sütni kellene valamit. Ma egyszerű vacsi készült, úgyhogy maradt idő az édesség elkészítésére is. Természetesen igyekeztem olyan receptet választani, ami gyorsan készen van. A barátnőmtől kaptam évekkel ezelőtt a receptet, megfeleztem az adagot, hogy a pite formába beleférjen. Meg sem vártam, hogy teljesen kihűljön már vágtam belőle...:)

Hozzávalók:
2 tojás
fél doboz tejföl (175 g-os)
2/3 pohár cukor
másfél pohár liszt
1 teás kanál sütőpor
fél pohár olaj
sárgabarack befőtt
porcukor a szóráshoz

Elkészítés:
A tejfölt kiborítom egy tálba. A tejfölös poharat elmosom, szárazra törlöm, azt használom mérőeszköznek. A tojásokat a cukorral kikavarom, hozzáadom tejfölt.  Beleborítom a lisztet, a sütőport, az olajat és összedolgozom. A pite formát kivajazom és megszórom liszttel, majd beleöntöm a tészta masszát és kirakom a félbe vágott barackokkal. 180 fokos sütőben sütöm kb. 30 percig. Melegen megszórom cukorral.


















Megjegyzés: Tejföl helyett kefír, joghurt is használható. Bármilyen gyümölccsel, -akár friss akár befőtt-nagyon finom.

3 megjegyzés:

  1. Jaj de finom lehet! Langyosan...

    Egy idő után nekem elvonási tüneteim szoktak lenni, ha nem sütök. Megértelek :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, és csuda finom is lehet! :)

    VálaszTörlés
  3. Viki,
    ezer szerencsénk, hogy nem vagyunk hízékonyak. Ennyi sütit megsütni és megenni .... Nem kevés kalória!! Reggelre maradt két szelet belőle, de férjem megelőzött, mire kimentem a konyhába már lestipi-stoppolta. :)

    Egycsipet,
    Számos variálási lehetőséget tartogat ez az egyszerű kis alaprecept, kedvünk szerinti gyümölccsel készíthető.

    VálaszTörlés