2010. május 21., péntek

Zsályás sertés ragu



Végre tudtam szedni néhány levelet a zsályáról. Kaptam egy cseréppel, (sajnos nem tudom melyik fajtát) még növő félben van. Én is vetettem magról, de azok még palántának is picik. Ezt  a receptet már régen kinéztem, viszont a gesztenyét -egyéb okok miatt- kihagytam belőle. Finom, szaftos fogás lett.




Hozzávalók: 

70 dkg sertés comb
kb. egy ek. aprított, friss zsálya
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
120 ml fehér bor
zsiradék
őrölt bors
15 dkg sárgarépa



Elkészítés:

A húst megmosom, felkockázom. Az apróra vágott vöröshagymát zsiradékon megfonnyasztom, rádobom a húst, annak fehéredéséig kavargatom. Sózom, borsozom, hozzáadom a megtisztított, felkarikázott sárgarépát, a fokhagymát,  ráöntöm a bort és készre főzöm (kuktában). Ha már puha a hús, rászórom az apróra vágott zsályát és még néhányat rottyantok rajta.



Ötlet: Konyha magazin

5 megjegyzés:

  1. Nekem is van ilyen fajta, szerintem ez lehet a "Sárgatarka orvosi zsálya" de nem vagyok biztos benne. Darálthúsos ételekbe, grill kolbászkákba is lehet tenni belőle!

    VálaszTörlés
  2. Zsálya nálunk is van,kalácsba szoktam néha tenni,ha el nem felejtem.Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Saját levében,
    amit én vetettem magról, azt tudom, hogy orvosi zsálya, viszont ezt, amit most használok, ajándékba kaptam név nélkül. Végülis mindegy hogy hívják, szívesen használom.
    Köszi az infót. :)

    Belly,
    kalácsba teszed? Érdekes, még nem hallottam e jellegű felhasználását. Van recepted?
    Mártások, pástétomok, sültek ízesítésére kiváló, azt biztosan tudom.

    VálaszTörlés