2010. május 8., szombat

Hungária szelet




Nem tudom miért éppen Hungária a neve ennek a sütinek?! Régi kedvenc, évek óta sütöm. Dió van a tésztájában és a krémjében is.  Ha elkészítem a tölteléket, egy zárható edényben a hűtőben lehűtöm, könnyebb vele dolgozni. Nagyon ízletes, igazi házi jellegű sütemény.



Hozzávalók:

A tésztához:
5 db tojás
10 ek víz
20 dkg porcukor
10 dkg darált dió
20 dkg liszt
1 cs sütőpor
A krémhez:
2,5 dl tej
3 ek liszt
10 dkg margarin
5 dkg darált dió
20 dkg porcukor
2 ek fehér rum

A tetejére:
reszelt csokoládé


Elkészítés:


A tojássárgákat a porcukorral habosra keverem, hozzáadom az 5 ek vizet, majd tovább keverem, ismét 5 kanál víz, ismét kavarás. A liszttel elvegyítem a sütőport és hozzáadom a tojássárgákhoz. A fehérjéket felverem kemény habbá, szintén a tojássárgás alaphoz kutyulom. Kettéveszem a masszát, felébe teszem a 10 dkg darált diót. Egy kizsírozott, lisztezett (22X27 cm belméretű) tepsibe öntöm alulra a diós tésztát, rá pedig a sárga tésztát. 180 fokon (előmelegített sütőben) sütöm 20 percig.
Rácson hűtöm.
A krémhez felfőzöm a tejet a liszttel, kihűtöm. A margarint kikavarom a cukorral, beleöntöm a rumot és hozzáadom a darált diót. A kihűlt lisztes keverékhez adom és habosra kavarom. A kihűlt tésztára kenem, elsimítom,  csokoládét reszelek rá díszítésként.




Megjegyzés: A recept,   a tetejére olvasztott csokoládét ajánl, de én helyette a reszelt formát választom.

8 megjegyzés:

  1. Csodás képek! főleg az első...fantasztikus! :)
    Meg a süti is biztos finom :)

    VálaszTörlés
  2. Guszta, még soha nem készítettem el, egyszer remélem eljön az ideje :-)

    VálaszTörlés
  3. Irigykedve nézem képeidet. Csodásak. De a sütike is :))

    VálaszTörlés
  4. Ami,
    köszönöm. :)

    Ottis,
    ha szeretitek a diósat, egyszer majd kipróbálod. :)

    Bianka,
    köszi :)

    VálaszTörlés
  5. Sokszor hallottam már erről a sütiről, de sohasem láttam még. Most igen és milyen gyönyörű képeken! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Melinda,
    köszönöm.
    Nem egy bonyolult süti, viszont nagyon finom. Persze, csak azoknak, akik szeretik a diós dolgokat. :)

    VálaszTörlés
  7. Ó, egy nagymama süti!Örülök neki!(Régóta várakozik nálam is, lassan elkészítem, kedvet kaptam:9

    VálaszTörlés
  8. Tündér,
    várom a beszámolót róla :))

    VálaszTörlés