2010. május 30., vasárnap

Sertés olajbogyóval, kakukkfűvel



Reggel egy nagy adagnyi húslevest készítettem fel, annyira kívántam már levest. Míg főddögélt a húslé, azon gondolkodtam, szokás szerint, mit légyen a második fogás. Sertés csülköt vettem ki a fagyasztóból, de valahogy pörköltet nem akartam, pedig nagyon szeretjük. Inkább kicsit keresgéltem és néhány perc alatt megtaláltam az ötletadó receptet. Az eredeti receptben szerepel citromhéj, amit én lecseréltem citromborsra, így az elképzelt íz megmaradt. A kakukkfű is citromillatú, úgyhogy nagyon nem tértem el a DH által prezentált leírástól. A húsleves pedig éppen kapóra jött, mert kellett a húshoz  belőle. A csülköt megszabadítottam a bőrétől, illetve a zsírosabb részektől és szeletekre vágtam. Mire megpárolódott a hús, a leve besűrűsödött, isteni szaftos lett, az illata pedig a hozzáadott bortól, kakukkfűtől nagyon kellemes volt. Majdnem elfelejtettem, olajbogyó is járt hozzá, de zöld helyett feketét tettem bele, mert az kisebb kiszerelésben volt itthon.
Ajánlom mindenkinek, aki a csülök felhasználásánál a magyaros ízektől picit szeretne elkanyarodni.



Hozzávalók:
60-70 dkg sertés csülök
liszt
8 dl húsleves
1,2 dl fehér bor
30 db olajbogyó
8-10 ágacska kakukkfű
4-5 gerezd fokhagyma
1 kk citrombors
zsiradék

Elkészítés:
A hús szeleteket egyenként sózom, lisztbe forgatom, majd fűszeres olajon elősütöm mindkét oldalukat, kb. 3 perc alatt. Akkor jó, ha hirtelen sütéssel kap egy halvány színű kérget, így a húsban maradnak a finom húsnedvek. Elősütés utan mérsékelem a lángot, felöntöm húslevessel, borral, beledobom a kakukkfüvet, fokhagymát, megszórom citromborssal és az edényt lefedve, kb. egy óráig párolom. Időközben megforgatom a hús szeleteket. Ha puha a husi, leveszem a fedőt, beleszórom az olajbogyót és hagyom besűrűsödni a levét.

Megjegyzés: Ha az olajbogyó túl sós, vízben érdemes kiáztatni. Amit én használtam, nem volt túl sózott, úgyhogy csak leöntöttem a levét és beleborítottam  az ételbe.


Eredeti fogadás : Donna Hay

6 megjegyzés:

  1. Ez valami csodálatos és az íze bizonyára fenséges lett

    VálaszTörlés
  2. Mmm, nagyon jól néz ki és ízre is remek lehet!

    VálaszTörlés
  3. Eszméletlen jól néz ki, nagyon guszta!!!! Jó nagyokat nyelek, úgy megéheztem.:))

    VálaszTörlés
  4. Legszívesebben levarázsolnám a képernyőről:)

    VálaszTörlés
  5. A citromborsot nagyon szeretem...:)Főleg saláták öntetéhez és a tartárba szórok egy keveset ha én készítem:))))

    VálaszTörlés
  6. Lányok, köszi! :)

    Niki, akkor rokonlelkek vagyunk citrombors ügyben. :)

    VálaszTörlés