2011. február 19., szombat

Magyaros ízek nyomában

Nem tudom keresném-e a hentesnél vagy az üzletekben a sertésnek eme részét? Ti direktbe szoktatok vásárolni sertésfarkincát? Szerintem én nem vennék, de mivel szoktunk disznótorozni, egy évben egyszer készül ilyen leves.  
Jó tartalmas, finom, ízes étel. Utána már nem igen kíván az ember sokat, esetleg valami jó pitét, vagy palacsintát..... Nálunk almás pite kísérte.













Elkészítés:

A hagymát megpucolom, felaprítom, az olvasztott zsíron megfonnyasztom. Hozzáadom a megmosott, feldarabolt húst, s átpárolom a hagymás zsíron. Sózom, megszórom őrölt paprikával és felöntöm azonnal vízzel, hogy a paprika nehogy megégjen. (Kb. fél, háromnegyed liter vizet adok hozzá). Beleteszem a babérlevelet, őrölt köményt, fokhagymát, majorannát, őrölt borsot. Ha a hús már majdnem teljesen puha, öntök még hozzá vizet, hozzáadom a meghámozott, megmosott, kockákra vágott krumplit és a mustárt. Ha megfőtt a krumpli és a hús is, akkor behabarom az egy kanál liszttel elkevert tejföllel, kiforralom. Ízesítem citromlével vagy ecettel.

Én kuktában főztem, hogy hamarabb elkészüljön.
Egyébként a sertésfarkat még kocsonyába, pörköltbe, bablevesbe, lencselevesbe, káposztalevesbe is fel lehet használni.

13 megjegyzés:

  1. Igen én szoktam venni malacfarkat, igaz hogy inkább a kocsonyához. Finom lehetett a levesed.

    VálaszTörlés
  2. Malacfarok a toros káposztába kerül nálunk,házi disznó,boltból még sosem vettem
    Gina

    VálaszTörlés
  3. Vali,
    igen kocsonyába kitűnő.
    A leves pedig tényleg finom volt, már vágytam egy ilyen tartalmas ételre.

    Gina,
    tényleg a toroskáposztát kifelejtettem a felsorolásból. :)

    VálaszTörlés
  4. Mi levest még sosem főztünk disznó farokból. Viszont pörköltet annál többször!

    VálaszTörlés
  5. Még sosem ettem! :)
    Idén a karácsonyi kocsonyába viszont vettem sertésfület is. Imádom a porcogót...

    VálaszTörlés
  6. Tatin,
    tulajdonképpen úgy kell főzni a levest is, mintha pörköltet tennél fel, csak kevesebb hagymával. A pörkölt és a tejfölös krumpli leves ötvözete ez a leves. :)

    Duende,
    a főtt fülét imádom. Disznótorkor, mikor már fel van vágva a fül gyufaszál vastagságú csíkokra és be van fűszerezve a satjhoz, akkor imádom lopkodni a csíkokat. Főleg, ha jó csípős paprikával dolgozunk.

    VálaszTörlés
  7. Mi csak disznóvágás után kocsonyába használjuk. Amúgy még soha nem vettem.

    VálaszTörlés
  8. Meg nem fordult volna a fejembe, hogy levest főzzek belőle, de nagyon finom lehet. Legközelebb nem a kocsonyába végzi a farkinca, hanem levesként.

    VálaszTörlés
  9. Szeretem a magyaros ételeket ez is egy remek változat

    VálaszTörlés
  10. Jaj istenem pedig milyen finom a disznótoros orjaleves, benne a farkincával. Mi is csak disznóvágáskor főzzük be a lebesbe, egyébként kocsonyába. Éppen tegnap vettem egy jó párat.

    VálaszTörlés
  11. De jó, hogy feltetted ezt a levest, véletlenül vettem két adag malacfarkat, igazából húsos csontot kértem, ezt adta a hentes, itthon rémültem meg mi a csudát kezdjek vele, kocsonyát már nem akarok főzni, így legalább megfőzöm levesnek és finom lesz, még nem ettünk ilyet, kíváncsian várom a családom majd mit szól hozzá:-))))

    VálaszTörlés
  12. Mónika, Gizike,
    egy-egy pont a kocsonyának. Legközelebb adjatok egy esélyt a farkincának, hogy másban is szerepelhessen. :)

    Bianka,
    remek bizony, igazi téli leveske.

    Viki,
    Mi készült belőlük?

    Anikó,
    jujj de jó!!! Kíváncsi vagyok ízli-e? Üzenj légyszi!! :)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Thrini!

    Van nálam egy kis meglepetés számodra:

    http://juharszirup87.blogspot.com/2011/02/dij.html

    üdv.Juharszirup

    VálaszTörlés