2011. február 9., szerda

Már megint tekercseltem...

Előző napi fondüzésből maradt ki egy kevéske gomba, feldarabolt hagyma. A férjem szülei disznótoroztak és -többek között- kaptunk egy szűzpecsenyét is. A fagyasztóban tartózkodott egy kisebb adag blansírozott spenót, még az ősszel tettem el, mert már akkor a fülemen jött ki, gondoltam jó lesz ínségesebb időkre. Nem volt felszúrva a hús, nem is vagyok olyan ügyes ez ügyben, ezért jobbról és balról is bevágtam, széthajtottam, megkloppfoltam, megtöltöttem, feltekertem, körbespárgáztam, megsütöttem. Ugye milyen egyszerű? :)
Néhány perces pihentetés után felszeleteltem, salátával tálaltam.








Elkészítés:

A megmosott, hártyáitól megtiszított húst bevágom felülről jobbról, alulról balról, de úgy, hogy nem vágjam be teljesen, hogy kitudjam hajtani, így kapok egy téglalapot. Hogy könnyebben tudjam feltekerni, megütögetem húskloppfolóval. A gombát felszeletelem, a hagymát apróra vágom és olvasztott zsiradékon átpárolom, majd hozzáadom a spenótot és a szeletelt fokhagymát. Sózom, borsozom, készre párolom. Hagyom hűlni, majd hozzáadok egy tojásfehérjét (ami szintén maradék volt). A húst kívűl-belül sózom, borsozom, rákenem a tölteléket, a két végét behajtom, majd feltekerem és spárgával szorosan körbekötözöm. Mivel nem volt itthon sütőzacskóm, a másik bevált módszerrel sütöttem. Egy edényt (nálam szendvicstalpú edény) felforrósítok a lángon, (akkor jó, ha vizet  fröcskölök az aljára  és a vízcseppek gurulnak), beleteszem a húst és minden oldalát elősütöm szép barnára. Ha megsült a hús, az edény elengedi és át tudom fordítani, a következő oldalára. Ha szép barna körös-körül, teszek az edénybe némi zsiradékot, öntök bele fehérbort és lefedve puhára párolom a húst. Akkor van készen, ha elfő a lé és sűrű szaft marad az edény alján. Teflon edényben is készíthető, akkor viszont azonnal teszek bele zsiradékot, és úgy kezdem el sütni a húst.



7 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon guszta!!! Éppen van szűzpecsenyém, na meg nekem is rejtőzködik a fagyóba spenót, így a be is ütemezzem a jövőhétre. Addig meg bevacsorázok itt nálad.:)

    A képeid pedig meseszépek, mint mindig!!!!!(irigy vagyok:)))))

    VálaszTörlés
  2. Gizike,
    tudom, hogy Te is nagy spenótos vagy!
    Az idén is vetünk, ugye? :)

    VálaszTörlés
  3. Nálam nagyobb spenótos nincs! :D
    Egészet viszem! Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű szép, szívesen venném ebédre:)

    VálaszTörlés
  5. Ez megint telitalálat lett! :)
    Szép és finom is.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon csodás. Nekem elég lesz a spenót, nekem már husundoritiszem van :)
    A fotóid fantasztkusak. óhhhhh ha ezt egyszer elárulnád, hogyan gyártod őket ? Talán még a húst is meegenném jutalmul :)

    VálaszTörlés