2011. április 23., szombat

Porhanyós kifli, ami karácsonykor nem készült el







Karácsonykor akartam sütni porhanyós kiflit, de sajnos szomorú események szóltak közbe, így a szokásos sütés, főzés elmaradt.
Viszont eldöntöttem jóval húsvét előtt, hogy most elkészülnek ezek az egyszerű kiflik. Szeretem őket, mert viszonylag hamar kész vannak, napokig elállnak. Nekem a Horváth Ilonás recept vált be, ez egy élesztős változat. Van egy sütőporos leírásom is, azt is szoktam sütni, de nekem emez az igazi porhanyós kifli.
Házi szilvalekvárral töltöttem és almás diótöltelékes is készült. Házi vaniliás cukorban hempergettem meg őket. Fémdobozban szépen sorakoznak, várják a vendégeket.






Elkészítés:

A langyos tejhez adom a cukor felét, majd felfuttatom benne az élesztőt. A kimért liszttel elmorzsolom a zsírt. Hozzáadom a cukor maradékát, a tejfölt, a vaniliarúd kikapart belsejét, sót, és a felfutott élesztőt. Összedolgozom sima tésztává. Hagyom egy tálban, konyharuhával letakarva pihenni. Pihentetés után átgyúrom lisztezett felületen, majd nagyon vékonyra, kb. 3 mm-esre kinyújtom (enyhén kellett lisztezni  a tetejét, alját, hogy ne ragadjon le a pultra, ahol nyújtottam), és egy pohárral, ami nálam 8 cm-es átmérőjű, köröket szaggatok a tésztából. A körök szélére teszek egy kis kanálnyi tölteléket, feltekerem a tésztát és sütőpapíros tepsire sorakoztatom őket. (Egy tepsire én 18 db-ot tudtam elhelyezni.) 190 fokos előmelegített sütőben sütöm, kb. 15 percig. Egy mélyebb tálacskába szórok porcukrot, kb. 20 dekányit és a sütőből kivett,   még meleg sütiket beleforgatom. Hűlés után dobozolom. Nekem kb. 60-65 db készült ebből a tészta mennyiségből. (közben kóstoltam, úgyhogy ezért tévesztette el a számolást. :))

A diótöltelékbe reszeltem egy fél almát is, könnyebben összeáll így a massza. Ha valakinek jobban tetszik, az összeforralhatja pici tejjel a diót, (akkor nem kell bele az alma), úgy is elég jól összeáll a töltelék, egyszerűbb vele dolgozni.

4 megjegyzés:

  1. Nálam is ilyen kiflik várják a vendégeket. :) Ildinyó receptje alapján készítettem. Imádom. :)
    Kellemes ünnepeket Thrini!

    VálaszTörlés
  2. Duende,
    mi már egész rájártunk, vittem Anyukámnak is, de azért még jut a vendégeknek is.
    Köszönöm! Nektek is kellemes húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés
  3. A férjem szokott hasonlót készíteni, majd megmutatom a te receptedet!
    Kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés
  4. Thrini, viszont kívánok Nektek csodás hétvégét és kellemes húsvétot:))

    VálaszTörlés