2011. április 8., péntek

Snidlinges csavart kalács




A csavart kalács fazonjának mintájára  készült ez a kenyérke. Snidlinget daraboltam össze és az egyik tésztaadagba beledagasztattam. Mivel csak az egyik rúdba tettem hagymát, és összecsavartam, így egyenetlenül oszlik el a tésztában, de nekem így tetszik.  Mondom, hogy mániámmá vált a zöldek szedése!! :)


Elkészítés:


A hozzávalókat megfelezem és két adagban dagasztatom be a kenyérsütőgéppel, az egyikbe belekerül az aprított snidling. Külön edényben megkelesztem mindkét tésztagombócot, majd egyenként kb. 50 cm-es rúddá sodrom a tésztát, összecsavarom és beleteszem egy sütőpapírral kibélelt  30*10 cm-es formába. Hagyom a formában pihenni még 30 percig, majd előmelegített sütőben 180 fokon sütöm 30 percig. Rácson hűtöm.

Sülés közben isteni hagymaillat áradt ki a sütőből, nem volt tolakodó, csak olyan kis diszkrét.








4 megjegyzés:

  1. Thrini: most elájultam a medvehagyma árán... Nálunk a piacon lehet venni töveset is, amit elültethetsz, de van csak levél is. Egy nagy dobozzal kapsz 200 forintért. (Én általában ezt az adagot 3-4-szeri főzésre, evésre tudom csak elhasználni) Igaz, itt nálunk kaszálni lehet ilyenkor. Minden erdő (és sok erdő van) alja telis tele medvehagymával.

    VálaszTörlés
  2. Duende,
    megfogtam, visszatettem, nézegettem, hümmögtem, aztán otthagytam. A barátnőmnek puffogtam, hogy van képük ennyit elkérni érte, és ráadásul elég fonnyadt is volt.

    VálaszTörlés
  3. Hunyadi téri piacon 200 ft egy nagy csomag medvehagyma. Nem sikerült rájönnöm, hogy hol laksz, de ha minden jól megy, mi jövő hétvégén megyünk medvehagymát gyűjteni a Bakonyba. Ha Budapesten laksz, akkor adhatok egy csomag medvehagymát, hogy te se maradj ki az élvezetekből, ha vidéken, akkor egy üveg medvehagyma pesto-t küldök:)
    akkor viszont ne hagyd abba a blogolást:)

    VálaszTörlés
  4. Bevallom őszintén, már gondolkodtam hogy küldök neked gyökeres medvehagymát. De egy gond van vele. Csak erdős részeken él meg. Kertekbe a honosításának a sikere csak 30-40 %, olyan kertekben szaporodik el, ahogy vannak természetes, dzsumbulyos részek. Amik nincsenek művelve, ahol van több fa, kis erdőszél, stb.
    Alföldön nem igazán marad meg.

    VálaszTörlés