2011. március 15., kedd

Gersli, olajbogyó, mozzarella = saláta


Tegnap este megkívántam az olajbogyót, fel is bontottam egy kisebb dobozzal. Ettem belőle néhány szemet, a maradékot betettem a hűtőbe. Abban a pillanatban eldőlt, hogy a mai ebédhez milyen saláta készül. Mondhatom, ismét egy jó rögtönzés volt, most először készült, de nem utoljára.

A gerslit pedig nem áztattam be, mint szoktam, mert tesztelni akartam egyik "kollegina" tanácsát. Nem mintha kételkednék tudásában, de hiszem, ha látom. :)) Hiszem, mert láttam! Köszönet neki bölcs szavaiért! :)




Elkészítés:

A gerslit megmosom, majd jó bő vízben, sóval felteszem főni. Ha megfőtt (kb. 30-40 perc, pontosan nem mértem, mert közben takarítottam a mosókonyhát),  leszűröm, leöblítem, egy salátás tálba borítom. Hozzáadom az olajbogyót, a kézzel darabokra tépkedett mozzarellát, sózom, tekerek rá borsot és bőségesen löttyintek rá olivaolajat. Villával átkavarom.

Ha köretként tálaljuk, akkor 2 felnőtt 1 gyerek részére elég, ha önmagában esszük, akkor 3 főre emelhetünk picit az adagon. És szerintem működne kuszkusszal is.

4 megjegyzés:

  1. Szívesen! :)
    Szuper kis saláta ez! Minden összetevőjét imádom! :)

    VálaszTörlés
  2. Egyébként nagyon sok levesbe használom a gerslit tészta helyett, betétként, sűrítésként. És akkor is csak a főzés vége előtt 25-30 perccel egyszerűen beleszórom a levesbe. Egyrészt fantasztikus ízt is ad neki, másrészt pedig sűríti is, mert talán ebben is van keményítőtartalom (nem tudom csak gondolom). Szóval a vízhíg leves leve szép sűrű lesz tőle.

    VálaszTörlés
  3. Duende, igen az árpa nagyon magas keményítőtartalommal rendelkezik. Bizony,bizony egy jó kis zöldséglevest is fel tud dobni. És tényleg nagyon sokoldalú gabona.

    VálaszTörlés