2011. március 5., szombat

Kakaós csiga torta formában sütve

Bableves volt ma az ebéd, ami után éppen megfelelő valamilyen kelt kalács. Régen készült már nálunk kakaós csiga, most sor került rá. A torta forma megfelelő méretű egy adag sütéséhez. 7 db fér bele, ami hármónknak elegendő mennyiség. Nagyon finom, puha, foszlós lett a tésztája. Ugyanazt a reptet használtam, mint itt. A tojásfehérjét most is felvertem habnak és megkentem vele a tésztát, arra szórtam a cukros kakaót. Kettőt ettem meg egymás után,  alig kaptam a végén levegőt. :)






Hozzávalók a tésztához:

12,5 dkg finomliszt
12,5 dkg rétesliszt
1 dkg élesztő
2-3 dkg cukor
1,2 dl tej
1 tojás
1 ek. étolaj
1 kk. só

A töltelékhez:

kb. 3 ek. kakaópor
kb. 2 ek cukor

szóráshoz: kevés porcukor





























Elkészítés:

Egy kevés langyos tejben (amit az 1,2 dl-ből veszek el) felfuttatom pici cukorral az élesztőt. A kétféle lisztet összekeverem, beleöntöm a kenyérsütő üstjébe, hozzáadom a sót, tojássárgát, olajat, cukrot, a felfutott élesztőt és a többi langyos tejet. A géppel összedolgoztatom szép sima tésztává és hagyom az üstben megkelni.
A megkelt, lisztezett felültre borítom a tésztát és kinyújtom, kb. 25*35 cm-es téglalappá. A tojásfehérjét felverem habbá és megkenem vele a tésztalapot. A kakaót és cukrot összekavarom és rászórom a tojásfehérjés tésztára, majd feltekerem, mint a bejglit és hét darabra vágom. Egy 23 cm-es tortaformát kibélelek sütőpapírral és belepakolgatom a csigákat, hagyok közöttük rést, úgyis meg fognak kelni. Pihentetem a formában kb. 20 percet, majd előmelegített, 180 fokos sütőben sütöm, kb. 30-35 percig. Rácson hűtöm, langyosan megszórom pici porcukorral.


6 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesek ezek a csiguszok!!!Nagyon szeretem, de olyan régen sütöttem már. Meg nem fordult volna a fejembe, hogy tortaformába süssem meg, szuper ötlet!!!:)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikusak lettek, reggelire most jól jönne

    VálaszTörlés
  3. A tortaforma zseniális ötlet! Kívánatosak ezek a csigák.

    VálaszTörlés
  4. Gizike,
    én is ezer éve készítettem, de mindenki nagyon örült, hogy ismét sütöttem.

    Bianka,
    nekem is jó lett volna reggelire, de ez az adag azonnal elfogyott. :)

    Lady,
    Éppen egy evésre való fér egy formába és isteni finom, hogy összesülnek a csigák.

    VálaszTörlés
  5. Nemrég kezdtem el sütögetni! Ezt még 2 picuri gyerkőc mellett is meg lehet csinálni! Isteni finom, és nálunk rögtön a dupla adag kell, mert apa nagyon édesszájú, nagy sütikedvelő!

    VálaszTörlés