2011. március 20., vasárnap

Búzakorpával


Van itthon felbontva egy zacskó búzakorpa. Időnként szoktam enni belőle, joghurtba keverve. A búzakorpa rostban gazdag, bár nagy része nem emészthető a rostoknak, de mégis jótékony a szervezet részére, főként a jó bélműködést segíti elő. Ha valaki fogyókúrázik vagy diétázik, akkor szintén fogyaszthatja. Bár nem tudom igazából mi lenne a korpa helyes aránya a péksüteményekben, ugyanis én még másodjára sütök vele. Először egy kenyér készült, gépi sütésű. Akkor nem írtam fel a pontos arányokat, csak úgy improvizáltam, de nagyjából ilyen összetételt alkalmaztam. Most viszont jegyzeteltem miből mennyit tettem a tésztához. Egyébként időnként szoktam venni reggelire korpás kiflit, de szerintem az általam sütött zsemle finomabb. :)




Elkészítés:



A mérleg tálkájába teszem a korpát, azt kiegészítem 50 dkg-ra lisztből. Összekeverem, majd adok hozzá sót, cukrot, olajat és ecetet. Mindezt a kenyérsütő üstjébe öntöm. A 2,5 dl tejből egy keveset kiöntök egy tálkába, meglangyosítom, adok hozzá pici cukrot, belemorzsolom az élesztőt és hagyom felfutni. Ha felfutott, hozzáadom a többi hozzávalóhoz, ami már az üstben van és beleöntöm a maradék langyos tejet is. A géppel összekavartatom, közben figyelem az állagát, nekem még kellett hozzá kb. 2 ek. tej. Hagyom a gépet, hogy szép simává dolgozza a tésztát, majd kikapcsolom és az üstben megkelesztem. Ha duplájára nőtt a tészta, kiborítom lisztezett felületre, 8 egyforma részre osztom és zsemle alakúra formázom. Sütőpapíros tepsin pihentetem még 20-25 percig. Közben bemelegítem a sütőt 180 fokra, és 25 percig sütöm a zsemléket.

8 megjegyzés:

  1. szépek lettek, és ötletes a fotó is :)

    VálaszTörlés
  2. Thrini!
    Szuper lett, hát még a fotó!:-))

    VálaszTörlés
  3. Thrini, nézz be hozzám, légy szíves:-)
    http://citromhab.blogspot.com/2011/03/dijozon.html

    VálaszTörlés
  4. Egyszerűen ragyogóak, de nemcsak a zsömik, a zászló is :)))

    Mert ilyen ügyi vagy, légyszi hozzám ellátogatni
    Köszönöm.

    http://vikkokucko.blogspot.com/2011/03/uj-tavasz-uj-dijak.html

    VálaszTörlés