2011. március 9., szerda

Céklasaláta 1.

Azt mondhatnám, hogy ez egy gyors saláta, ha nem lenne benne gersli. Az árpa bonyolítja egy picit a dolgunkat, ugyanis legalább egy éjszakára be kell áztatni, leönteni róla másnap a vizet és  friss vízben megfőzni. Ha lett volna itthon kuszkusz, akkor azzal készült volna, akkor viszont tényleg a szuper gyors kategóriába sorolhatnám. A gersli is ugyanolyan jellegtelen ízű, mint a kuszkusz, tehát nem kell tőle félni. Viszont a szervezetre jótékony hatással van, ami miatt érdemes sűrűbben használni. Sokan székelykáposztába, töltött káposztába főzik leggyakrabban, de akármilyen salátában vagy levesben is megállja a helyét.
Böjtölők önmagában, nem böjtölők bármilyen sülttel fogyaszthatják!





Elkészítés:

Az árpát megmosom két léből, majd kb. háromszoros mennyiségű hideg vízben hagyom ázni egy éjszakán át. Másnap leöntöm róla a vizet és friss vízben, sóval felteszem főni.  Ha megfőtt, leszűröm, hagyom langyosra hűlni. Közben meghámozom a céklát és a hagymát, felszeletelem mindkettőt (tetszőleges méretre, formára). Hozzáadom a gerslihez, utánsózom, megszórom őrölt köménnyel, meglocsolom olivaolajjal és villával lazán átforgatom. Azonnal tálalom.

Ha valaki idegenkedik a nyers céklától, természetesen főzve vagy sütve is alkalmazhatja. A gersli helyettesíthető kuszkusszal vagy bulgurral.

Majd elfelejtettem.... egy főre adtam meg a hozzávalókat!

5 megjegyzés:

  1. Szuper! :) Imádom a gerslit is, céklát is. (Ha nem áztatod be, akkor is megfő 30 perc alatt, bő vízben. Aztán leszűröd, átmosod és kész. Nem kell beáztatni, én sosem szoktam és hamar megfő így is.)

    VálaszTörlés
  2. Duende,
    tényleg nem áztatod? Én mindig szoktam. Sőt a lencsét és babot is. A múltkor kipróbáltam a lencsét, hogy nem áztattam be, több, mint egy óráig főztem és mégis maradtak benne keményebb darabok. Úgyhogy maradok a régi bevált módszernél. Egyébként is eldöntöm általában előre, ha ilyesmit főzök. Azért egyszer majd kipróbálom a gerslit is áztatás nélkül. Én így olvastam anno valahol, azóta így készítem.

    Bianka,
    a színe is csodás volt, de az íze is.

    Főz és fecseg,
    megettem ezt a tányér salátát, uzsonnára pedig ettem egy vajas pírítóst, céklaszeletekkel. :)
    Ja, és a biztonság kedvéért ma vettem még egy csomag céklamagot, az pedig hosszúkás fajta.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nem. És abszolútli puhára fő.
    És a lencsét sem áztatom soha, mégis mindig megfő nekem fél óra alatt az is. Egy dolgot figyeltem meg: nem szabad paradicsomot vagy paradicsomlét tenni rögtön a főzés elejénél hozzá, mert az keményíti és akkor fő nehezen. Asszem ez a citromlére is igaz. A végén szoktam csak ízesíteni ezekkel. Ha így főzöd, nagyon hamar puhára fő.
    A sárgaborsót sem áztatom soha, legfeljebb úgy, hogy reggel áztatom be, mikor felkelek. Így 2-3 órát tud ázni, és így a sárgaborsó is fél óra alatt teljesen puhára-pépesre fő.
    Csak a csicserit és a szárazbabot áztatom. Mást semmit.

    VálaszTörlés