2010. október 12., kedd

Tojás nélküli pogácsa

Az élesztős pogácsán kívül szoktam sütni sütőporos pogácsát is, most pedig kipróbáltam a szódabikarbónásat. Természetesen teljesen más, mint a kelt testvére, de ez is finom. Olyankor készül a nem kelesztős változat, mikor kevesebb időm van és gyorsabban akarok végtermékhez jutni. Ennek a verziónak még az az érdekessége, hogy nincs benne tojás, és kacsazsírral készült. Omlós jellegű sósság. Nekem 34 db lett ebből az adagból, úgy, hogy a leeső tésztát újból összegyúrom és újból szaggatom.



Hozzávalók:
30 dkg liszt
10 dkg kacsazsír
1 tk. só
két csipetnyi cukor
1 csapott  kk. szódabikarbóna
1,5 dl tejföl

szóráshoz köménymag, szezámmag
kenéshez pici tejföl


Elkészítés:
A lisztbe szórom a szódabikarbónát, cukrot, sót  és elmorzsolom a kacsazsírral. A tejfölt is hozzáadva összegyúrom a tésztát, kidolgozom és egy tálban,  a konyhapulton 15 percig pihentetem. Lisztezett felületen átgyúrom és kb. 1 cm vastagságúra nyújtom. Becsíkozom késsel a tetejét és kiszaggatom a pogácsákat. (4 cm-es kiszúrót használtam.) Sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom a pogikat és tejföllel lekenem őket, megszórom szezámmaggal, köménymaggal. 180 fokos sütőben sütöm, kb. 20-25 percig.


Eredeti recept: Nagyanyáink sütötték

3 megjegyzés:

  1. Ó de guszta! Azzal a kis tálkával vinném is!

    VálaszTörlés
  2. Csúcs, nagyon szépek a képek is

    VálaszTörlés
  3. Szia!Most sült ki egy adag pogácsa,a te recepted alapján,bár én még tettem bele ezt.azt!:-)Mindjárt felteszem a blogomra!

    VálaszTörlés