2009. december 12., szombat

Ünnepi kalács koszorú




                             
Szeretjük mi a krémes sütiket is, de valami másra vágytunk már. Ez a kalács nem túl tömény, köszönhető a kellemes citromos íznek, és egyébként is passzol az adventi időszakhoz. Egy csésze teához, tejhez, kakaóhoz ideális.

Hozzávalók:
50 dkg liszt (1/3 rétes liszt, 2/3 finom liszt)
kb. 2 dkg élesztő
2,5 dl tej
csipet só
10 dkg cukor
1 vaniliás cukor
1 tojás
6 dkg margarin
2 citrom reszelt héja
kb. 10-15 dkg marcipán massza

Elkészítés:
Kimérem a két fajta lisztet, beleszitálom egy tálba, majd egy-két fordulatra beteszem a mikróba, hogy jó langyos legyen. Mehet hozzá egy csipet só, a cukor, vaniliás cukor, tojás, a citromok reszelt héja.Közben egy kis langyos tejben, pici cukorral megfuttatom az élesztőt. Ha felfutott, hozzáadom a liszthez, majd az olvasztott margarinnal és a többi langyos tejjel bedagasztom a tésztát. Meleg helyen kb. 1 órát kelesztem. Ha megkelt, három cipóra osztom, egyenként kb. 75-80 cm-es rudakká nyújtom őket, majd összefonom és koszorúba tekerem. Még további 15-20 percet pihentetem a sütőpapíros tepsin. Mielőtt bedugom a sütőbe, lekenem felvert tojással.
180 fokos, előmelegített sütőben sütöm 35-40 percig.
A marcipánból egy darabot megszínezek a gyertyákhoz. Ételfestékkel is lehet, de én most aromát használtam, aminek piros v. narancssárga színe van. (Pl. rum aroma, császárkörte, meggy stb.) Kb. 5 cm-es rudakat formázok színezés után, összesen 4 db-ot. A zöldet keserű mandula aromával készítettem. Kinyújtottam (színezés után) egy vékony lapocskává a marcipánt, és kiszúróval csillagokat vágtam ki. Tetszőleges formákat lehet készíteni, kinek mi tetszik.
Fogpiszkálóval rögzítettem a kalácsra a marcipán formákat.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a kalács. A díszítés csodajó!!!! Én kakaót kérhetnék hozzá???

    VálaszTörlés
  2. Gizi: Már is töltök Neked egy csészével. :)

    VálaszTörlés